וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתניהו רואה את הטעויות של לפיד, ונהנה מהן כי זה מתאים לו פוליטית"

8.10.2014 / 9:02

בביקור חפוז בישראל ואחרי תקופה ארוכה בה נמנע מלעשות כן, המייסד ועורכו הראשי של "דה מרקר" גיא רולניק התיישב על כיסא המרואיין מול העורכת-האורחת של וואלה! ברנז'ה איילה חסון. צפו

מערכת וואלה!

"מע"מ אפס זה דבר גרוע, אני חושב שאפילו לפיד מבין זאת, אבל באשם האחראי למהלך הזה הוא רק נתניהו, שרואה את הטעויות של לפיד, יודע שהן טעויות, ונהנה מהן כי זה נוח לו פוליטית", כך לדברי מייסד ועורכו הראשי של TheMarker וסגן מו"ל "הארץ" גיא רולניק, בראיון בלעדי לוואלה! ברנז'ה.

רולניק, השוהה בחודשים האחרונים בבוסטון תוך לימודים באוניברסיטת הארוורד, הגיע לארץ לביקור קצר - במסגרתו התיישב על כיסא המרואיין מול מנהלת חטיבת החדשות של הערוץ הראשון איילה חסון בשבתה כעורכת-אורחת של המדור.

בראיון, התייחס רולניק לענף התקשורת ולמפת האינטרסים המורכבת סביבו. כך לדוגמא, צידד במהפכה שעברה השנה רשות השידור אותה הוביל שר התקשורת ארדן, ואמר כי "תחום העיתונות הוא לא כמו כל תחום אחר. אי אפשר להשאיר אותו רק לשוק הפרטי".

בתזמון מקרי למחאת המילקי שצברה בימים האחרונים תאוצה, התייחס רולניק גם למחאת קיץ 2011 עליה לטענתו "דה מרקר היה העיתון היחיד שהמשיך לכתוב בקנאות", לעומת גופי תקשורת אחרים. לדבריו, "העיתונים האחרים הפסיקו לסקר את המחאה בגלל אינטרסים הרבה יותר גדולים וחשובים מפרסום. המחאה הפריעה לכל המערכת האקולוגית סביבם - לכל הטייקונים שעוטפים את הבעלים של העיתונים. הפרסום כאן הוא הסיפור הקטן. המרקר ראה את המחאה כנושא קריטי וחשוב לשינוי חברתי וכלכלי".

"מפנקים את כחלון? הוא פינק אותנו"

רולניק גם התייחס לביקורת המושמעת מעת לעת כלפיו, על שמלחמתו בריכוזיות - מתנהלת בעיתונו כמעט ללא ביקורת או מתן במה לדעות אחרות. לדבריו, "אם יבוא מישהו שיגיד שאין בעיית ריכוזיות, ניתן לו במה בעיתון, רק שאין היום דעות כאלו".

בהמשך הראיון מתייחס רולניק גם לביקורת המרומזת שנשמעת בחוגים פוליטיים ותקשורתיים מסויימים, לפיה שר התקשורת הקודם משה כחלון, שהוביל את הרפורמה בשוק הסלולר ובכך גרם להפסדי עתק של חברות הסלולר, אותרג בעיתונו. לדבריו, "בדה מרקר אין מאותרגים, ולא יהיו. כשכחלון היה שר הרווחה, כתבנו עליו שהוא שר גרוע. בחוק הריכוזיות תמכו 71 חברי כנסת מכל המפלגות".

ובאשר לקשרי הון-שלטון-עיתון בעיתונים אחרים וחרם הפרסום שהטיל על עיתונו נוחי דנקנר כשעמד בראש קונצרן IDB? "בעיתונות הישראלית יש הרבה פחות אידיאולוגיה ממה שנראה. יש אינטרסים", אומר רולניק, "מי שיש לו תקציבי פרסום תמיד מאיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully