וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיצוצים ב"כלכליסט": המגזין משלם את המחיר

25.5.2016 / 18:05

לוואלה ברנז'ה נודע כי מרבית ממפוטרי קבוצת "ידיעות אחרונות" יגיעו מ"כלכליסט" - כאשר המפוטרים והפורשים מרצון יגיעו בעיקר מגזרת מדורי הפנאי והמגזין. בעקבות גל הפיטורים והעזיבות בעיתון, לאחרונה נרשמו במערכת תזוזות תפקידים רבות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מקצצים בשומן. "כלכליסט"/מערכת וואלה!, צילום מסך

גל של פיטורים ועזיבות ב"כלכליסט": לוואלה ברנז'ה נודע כי במסגרת מהלך ההתייעלות שעובר על העיתון הכלכלי, עד כה זומנו לשימוע לפני פיטורים עורך מדורים, עורכת במוסף השבועי וכתבת במדור הפנאי. לאחרונה עזבו את העיתון הכלכלי 3 עובדים – תחקירן שעזב במסגרת הפרישה מרצון, ו-2 כתבים מהמוסף השבועי שהתפטרו. בנוסף, אתמול פורסם כי רכזת הכתבים בעיתון גלית פורת תעזוב את "כלכליסט" ותהיה הדוברת החדשה של נ.ת.ע.

הפיטורים הם חלק ממהלך הקיצוצים וההתייעלות שעוברת קבוצת "ידיעות אחרונות", במסגרת איחוד המערכות לאחר המעבר לראשון לציון. לפי הערכות, הקבוצה מתכננת לפטר כ-10 עובדים - לאחר שלא הצליחה להגיע ליעד של 60 עובדים שיפרשו מרצון. היום פורסם ש-7 עובדים יגיעו מ"כלכליסט" - כלומר, רוב המפוטרים מקבוצת ידיעות צפויים להיות מהעיתון הכלכלי. לא ברור האם יפוטרו עובדים גם מהחדשות וממוסף שוק ההון.

בנוסף לכך, לאחרונה נרשמו במערכת "כלכליסט" תזוזות תפקידים בעקבות גל העזיבות והפיטורים. כך למשל, העורך של מדור הטכנולוגיה דור צח עבר להיות כתב ועורך במוסף השבועי, כאשר את תפקידו במדור תפס ליאור באקאלו, אחראי מדורים. גם טלי שמיר, שעבדה במוסף, עברה לפני כחודשיים לערוך את מדור הפנאי.

מדור הפנאי עבר שינוי דרסטי וקוצץ בצורה משמעותית בשנה האחרונה. בתחילת דרכו של המדור, תחת עריכתה של יעל ווינר שהקימה אותו, הוא התפרש על 5 עמודים ומנה כ-10 עובדים: עורכת, סגנית עורכת, 3 כתבים, משכתבים וגרפיקאית קבועה. ווינר עזבה את "כלכליסט" לפני כשנתיים ובמקומה ערכה את המדור מיכל פליישר.

בתקופתה של פליישר מדור הפנאי צומצם ל-3 עמודים בלבד, וגם המערכת צומצמה באופן ניכר. לפני כחצי שנה פליישר עזבה במסגרת הפרישה מרצון, והחליפה אותה רעות כהן שגם היא התפטרה לאחרונה מהעיתון. כיום עורכת את המדור טלי שמיר, כשבנוסף אליה יש כתבת קבועה למדור, אך אין לו משכתב או גרפיקאי קבוע.

לא נמסרה תגובה מ"כלכליסט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully