וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יישום דו"ח פילבר יביא לסופה של הטלוויזיה המסחרית בישראל"

30.6.2016 / 13:30

הערוצים המסחריים זועמים על מסקנות ועדת פילבר: "יישום הדו"ח יהפוך את הטלוויזיה המסחרית לרסיסי תחנות שידור מוחלשות. ההמלצות משנות לחלוטין את האיזון הקיים היום בין חברות הכבלים והלווין, הוט ויס והערוצים הייעודיים לבין הערוצים המסחריים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ועדת פילבר פעלה באופן ישיר נגד הערוצים המסחריים". יוסי ורשבסקי, אבי צבי ואבי ניר/מערכת וואלה!, צילום מסך

ערוצי הטלוויזיה המסחרית בישראל הגיבו היום (חמישי) בזעם לדו"ח ועדת פילבר שפורסם הבוקר. לטענתם, "נראה כי המטרה האמיתית של משרד התקשורת והעומדים בראשו הושגה: הרס הטלוויזיה המסחרית הניתנת לציבור חינם, תום עידן התוכן האיכותי בישראל, תום עידן חברות החדשות העצמאיות". עוד אומרים בערוצים המסחריים, כי "המלצות פילבר משנות לחלוטין את האיזון הקיים היום בין חברות הכבלים והלווין, הוט ויס והערוצים הייעודיים, לבין הערוצים המסחריים".

בערוצים המסחריים סבורים כי "לא יעלה על הדעת כי ועדה שהמנדט שלה הוא בחינת שוק התקשורת כולו, תפעל במישרין כנגד הערוצים המסחריים ותדחה למועד עתידי, עלום, המלצות לגבי הפלטפורמות הרב ערוציות. ערוץ 2 וערוץ 10 גאים בהשקעה בתוכן הישראלי, לא ביקשו ואינם מבקשים כל הקלה בחובות המוטלים עליהם".

המלצות הוועדה, לטענת הערוצים המסחריים, מפלות לרעה את ערוץ 2 וערוץ 10, שעליהם מוטלת החובה להשקיע בהפקות מקור ישראליות ובשידורי חדשות: "הערוצים המסחריים הקפידו על כך מאז יום היווסדם והיו בית ליצירה הישראלית אשר פרחה בזכות הערוצים - גם בתקופות בהן ההכנסות מפרסום הצטמצמו".

בערוצים המסחריים אומרים כי המלצות הוועדה צפויות להחריב את היצירה הישראלית ולפגוע בחוזקן ועצמאותן של מערכות חברות החדשות של 2 ו-10. "יצירת מסך עשן, כאילו מדובר כאן בפתיחת השוק לתחרות, אינו אלא אחיזת עיניים. דו"ח פילבר נכתב בכוונת מכוון במטרה לגרום להחלשתה של הטלוויזיה המסחרית, תוך מתן הקלות נרחבות לגופים ייעודיים", נטען.

לסיכום, בערוצים המסחריים מבהירים כי "הוועדה אינה ממליצה ולו המלצה אחת הנוגעת לבריחת הכנסות הפרסום לענקי תוכן בינ"ל אשר אינם משקיעים פרוטה ביצירה הישראלית. בעוד המלצות הועדה מכוונות לשינוי דרמטי במבנה השוק הקיים, אין בהמלצות הדוח מענה לשבירת מודל הפעולה של הערוצים המסחריים בעולם הטכנולוגי החדש".

עוד לפני שהוגש דו"ח מסקנות הביניים של הוועדה, בפברואר האחרון, מנכ"לי הזכייניות המסחריות תיאמו עמדות מול פילבר - בדרישה שחברות הכבלים והלוויין ישלמו עבור שידורי קשת, רשת וערוץ 10 שנכללים בחבילות הבסיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully