וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

געגועים לרפי גינת: שגיאות בתחקיר החומוס של "עושות חשבון"

9.8.2016 / 22:00

במערכת תוכנית התחקירים של ערוץ 10 החליטו לשלוח את כל תוצאות הבדיקה של תחקיר החומוס לבדיקה נוספת, לאחר שהתברר כי התוצאות של אחוזי השומן אינן נכונות. גורם בתוכנית: "נושא אחוזי השומן היה חלק שולי בתחקיר. שאר הנתונים תקינים"

עושות חשבון. אלעד ברנגה,
"אין משהו בעייתי בשאר הנתונים". "עושות חשבון"/אלעד ברנגה
גורם בתוכנית: "התחקיר היווה טריגר גם עבור משרד הבריאות, שבדק את התנאים התברואתיים בחומוסיות, והמסקנות שהצגנו בתחקיר - שהיו חמורות ביותר - התבססו גם על הממצאים של משרד הבריאות שבדק את הנושא"

במערכת "עושות חשבון" החליטו לשלוח את כל תוצאות הבדיקה של תחקיר החומוס, ששודר בשבוע שעבר, לבדיקה מחודשת במעבדה. זאת לאחר שהתברר כי התוצאות של אחוזי השומן בחומוס אינן נכונות. הערב (שלישי) פרסמה מגישת התכנית, לינוי בר גפן, פוסט בפייסבוק ובו כתבה כי "טכנולוגיית הבדיקה שהופעלה אינה מתאימה לבדיקת שומן במזון מסוג חומוס וכי למעשה ערכי השומן של החומוס הטרי גבוהים מכפי שפורסם ויכולים להגיע לערכים הדומים לחומוס תעשייתי".

גורם בתוכנית אמר לוואלה ברנז'ה כי "נושא אחוזי השומן היה חלק קטן ושולי בתחקיר, שאר הנתונים תקינים ונכונים ככל הידוע לנו. אבל מאחר שהתגלתה אצלנו נורה אדומה – החלטנו לשלוח לבדיקה מחודשת את כל הממצאים האחרים". הגורם טוען כי "לפי תשובות הביניים שקיבלנו בינתיים – אין משהו בעייתי בשאר הנתונים. צריך לזכור שהתחקיר היווה טריגר גם עבור משרד הבריאות שבדק את התנאים התברואתיים בחומוסיות, והמסקנות שהצגנו בתחקיר - שהיו חמורות ביותר - התבססו גם על הממצאים של משרד הבריאות שבדק את הנושא".

לאחר שידור התוכנית בשבוע שעבר הגיעו אל המערכת מספר פניות מגורמים מקצועיים, שטענו כי המספרים של אחוזי השומן נשמעים להם נמוכים מדי, לאור הנוכחות של טחינה (הידועה כמוצר בעל אחוז שומן גבוה) בחומוס. בעקבות כך, במערכת החליטו לבצע בדיקה חוזרת של הנתונים במעבדה, ולבסוף התברר כי הנתונים שפורסמו לא היו נכונים. בר גפן כתבה כי "'עושות חשבון' תפרסם באחת התוכניות הקרובות את הערכים המדוייקים של השומן בחומוסיות השונות שנבדקו על ידה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully