וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שניים אוחזין במרן רהב

9.10.2013 / 17:34

הסדר רכישת השליטה באל-על ע"י קרן פימי עומד בימים אלו בפני צומת גורלי ובעל אינטרסים מנוגדים: את אל-על מייצג רני רהב. ומי מייצג את קרן פימי? וואלה! ברנז’ה עף על עצמו

כתבי שוק הון וכתבי התעופה דרוכים בימים אלה בציפיה להחלטה של קרן ההשקעות פימי בדבר עסקת הענק לרכישת השליטה בחברת אל-על תמורת 75 מיליון דולר, החלטה שצפויה להתקבל בשבוע הבא. שני הגופים ניהלו ביניהם משא ומתן בחודשים האחרונים שכלל, מטבע הדברים, גם שימוש בכלי התקשורת לטובת העברת מסרים ויצירת לחץ. את האינטרסים של אל-על מייצג מול כלי התקשורת משרד יחסי הציבור "רן רהב תקשורת", בראשותו של רני רהב. ומי מייצג מולם את את קרן פימי? משרד יחסי הציבור "רן רהב תקשורת", בראשותו של רני רהב.

לפני חצי שנה חתמו שני הצדדים על הסכם שאמור לצרף את קרן פימי לשליטה באל-על לצד קבוצת כנפיים, אבל כדי שהעסקה תושלם צריכים היו להתקיים כמה תנאים - חלקם רגולטוריים, וחלקם באחריות אל על כמו הסכמת בעלי המניות וחתימה על הסכם קיבוצי חדש עם העובדים, בתנאים שדורשת קרן פימי. עודף כוח האדם של אל על מוערך בכ-400 מיליון שקל, ולקרן אינטרס ברור להפעיל לחצים על ההנהלה לחתום עם העובדים על הסכם.

"יש פה מצב שהוא לכל הפחות הזוי"

לפני מספר חודשים החלו להופיע בתקשורת ידיעות המכריזות כי בגלל אי חתימת החוזה "העסקה גוועת והסיכויים לה קלושים", כך למשל ב"כלכליסט", או "קרן פימי שולפת כרטיס צהוב: עסקת אל-על לקראת ביטול" ב"גלובס", שתי כותרות המתיישבות לצד האינטרסים של הקרן. כמה שבועות לאחר מכן פורסם כי סמנכ"ל משאבי האנוש של אל על ויו"ר נציגות העובדים פנו במכתב לאנשי החברה וקראו למעוניינים בפרישה מוקדמת להירשם לתוכנית - פרסומים המתיישבים עם האינטרס של הנהלת החברה להראות כי היא פועלת בהתאם לדרישות הקרן.

כתב כלכלי בכיר המסקר את העסקה אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "יש פה מצב שהוא לכל הפחות הזוי, במובן מסוים זה עשוי להזכיר שני צדדים בהליך גישור שכל אחד מהם מוכן שאת השני ייצג אותו עורך דין. לא ברור איך הלקוחות מסכימים לזה". איש יחסי ציבור בכיר שעוסק אף הוא בתחומים כלכליים, הוסיף: "בטח שיש פה בעיה. יש פה גוף שעובד עם הקרן ומייצג אותה במהלך עסקי ענק, בו בזמן שהוא חשוף לחומרים סודיים ולאסטרטגיות של אל-על בתור הדובר שלה. היה ראוי שיגזור על עצמו בתקופה הזו שלא יעסוק ביח"צ של העסקה, משום כיוון. אל-על הייתה צריכה לדרוש הבהרות בנושא הזה".

"הלקוחות סומכים את ידם על האינטגרטי של החברה"

את האינטרסים של שני הצדדים מייצג, כאמור, משרדו של רני רהב ולא זו בלבד - בתוכו מחזיקה בשני התיקים של שתי החברות אותה אשת יחסי ציבור, ענת פרידמן המשנה למנכ"ל המשרד. לקבלת תשובה באשר לבעייתיות, אם קיימת, בייצוג גופים שנמצאים במצב בו יש להם אל מול התקשורת אינטרסים מנוגדים - היא הפנתה למנכ"ל המשרד רני רהב.

"אנו מטפלים במאה חמישים לקוחות", אומר רהב לוואלה! ברנז'ה. "מעת לעת נוצר מצב שהחברה המטפלת בנושאים הקשורים לשניים, שלושה או ארבעה לקוחות בעת או בעונה אחת. הלקוחות סומכים את ידם על האינטגרטי של החברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully