וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחיות את החיים

8.12.2013 / 10:27

למרות הליך ההפרה שמתנהל נגד רשת, החשיפה למותג "קוקה קולה" בתכנית הריאליטי "אקס פקטור" נמשכת באין מפריע - כך עולה ממעקב וואלה! ברנז'ה. הסיבה לכך פשוטה: זה משתלם

למרות הליך ההפרה המתמשך שמתנהל נגד רשת, החשיפה למותג "קוקה קולה" בתכנית הריאליטי "אקס פקטור" נמשכת באין מפריע: מבדיקת וואלה! ברנז'ה של התכנית ששודרה השבוע (החלק השני של שלב "בתי השופטים" 4/12/13) עולה כי החשיפה למותג משולבת לכל אורך התכנית בדרכים וצורות שונות, זאת למרות שהזכיינית כבר נקנסה והוזהרה בנושא.

כך למשל באחד מהלוקיישנים של הצילום מופיע מקרר שקוף ובו פחיות קוקה קולה ממותגות, והוא מופיע מאחורי המתמודדים בהזדמנויות שונות. בלוקיישן אחר מונחות על שולחן המתמודדים כוסות בצורה ובצבע האדום של המותג ואלה מופיעות גם על שולחן השופטים, בסצנה אחרת מקבלת אחת המתמודדות פתק שמוגש לה בתוך בקבוק קוקה קולה שקוף. זמן החשיפה למותג מדוד ומבוקר, ככל הנראה, שכן באחת הסצנות מקרר הפחיות מטושטש ובאחרות לא.

שיתוף פעולה אקס פקטור קוקה קולה באתר רשת. רשת, החדשות
קוקה קולה 1/החדשות, רשת
תוכן שיווקי לקוקה-קולה בתכנית הריאליטי "אקס פקטור". רשת, החדשות
קוקה קולה 2/החדשות, רשת

הפרות שמשתלמות כלכלית

הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו כבר קבעה כי רשת, למרות הצהרותיה כי אינה חורגת מהכללים, דווקא כן חרגה מהם וממשיכה לחרוג. הרשות בדקה את הפרק הראשון של "אקס פקטור" וקבעה כי הוא הכיל "חשיפה פרסומית חורגת למותג קוקה-קולה". ברשות הדגישו כי הם התריעו בפני הנהלת רשת עוד בטרם שידור התוכנית מפני חשיפה למותג, ולאחר שכבר נפתח הליך ההפרה, דרשה הרשות מרשת להקפיד על הנושא ביתר הפרקים שישודרו.

אבל התרעות ודרישות לבד - ושידורים לבד: בעקבות החשיפה הרשות השנייה קנסה אמנם את הזכיינית רשת בסכום של 106 אלף שקל בגין החשיפה ל"קוקה קולה" בשבוע הראשון בלבד של התכנית, אולם ההפרות נמשכות בבירור. על פי הפרסומים שיתוף הפעולה המסחרי בין הזכיינית לבין "קוקה קולה" עומד על כ-3 מיליון שקלים, כך שהקנס שקיבלה רשת הוא מזערי ביחסית להכנסות שלה מהשת"פ המסחרי והפרות התקנות בנושא זה ככל הנראה משתלמות לה כלכלית.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
תוכן שיווקי לקוקה-קולה בתכנית הריאליטי "אקס פקטור". רשת, החדשות
קוקה קולה 3/החדשות, רשת
תוכן שיווקי לקוקה-קולה בתכנית הריאליטי "אקס פקטור". רשת, החדשות
קוקה קולה 4/החדשות, רשת

תחילת הרומן המסחרי - ב"דה וויס"

הרומן המסחרי בין "קוקה קולה" לזכיינית רשת לא התחיל ב"אקס פקטור", אלא בלהיט הריאליטי הקודם שרכשה: "דה וויס". במהלך התוכנית אז הופיעה על המסך כמה פעמים המילה "Extraordinary" (סלוגן המותג "דיאט קולה") בצורה ממותגת תואמת, ואף המנחים השתמשו במילה הממותגת כדי לתאר ביצועי משתתפים. יצוין כי שיתוף הפעולה המסחרי חולש גם על פעילויות מיוחדות נושאות פרסים של "אקס פקטור" באתר האינטרנט של רשת, אולם על זירת האינטרנט לא מוטלות כל מגבלויות מסחריות שכם לא מדובר מ"משאב ציבורי" כמו ערוץ 2 בו משדרת רשת בזיכיון.

יו"ר ועדת הטלוויזיה של הרשות השנייה, יעקב שחם, אמר מוקדם יותר השנה בראיון לוואלה! ברנז'ה כי הוא תומך בשינוי חקיקה שיאפשר לזכייניות הטלוויזיה לשלב בתכניותיהן תוכן שיווקי, בתנאי שהדבר ייעשה בשקיפות אל מול הצופים ולא "בהיחבא" כפי שנעשה כעת. "נגיד שאנחנו רוצים להתיר תוכן שיווקי. לנו כמועצה אין לנו מנדט לעשות את זה ואנחנו צריכים להעביר את זה לחקיקה, אבל מה שאנחנו רוצים לעשות זה למצוא דרכים אחרות שהן לא חקיקה, כאלה שיאפשרו דרך לחיות עם זה", אמר.

בזכיינית רשת נמנעים מלהתייחס לשאילתות של עיתונאים באשר לתוכן השיווקי בתכניות הריאליטי ולענות על שאלות בנושא, וגם במקרה זה לא התקבלה מהם התייחסות. תגובת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully