וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי מתחיל שמועות? דו"צ צייץ שהחייל אורון שאול מוגדר הרוג - והתחרט

22.7.2014 / 14:58

דו"צ הודיעו בטוויטר שהחייל אורון שאול מוגדר הרוג. תוך זמן קצר התחרטו, והחליפו את ההודעה בעמדת צה”ל הרשמית לפיה הוא נעדר. זו מעידת הטוויטר השנייה של החטיבה בימים האחרונים

צה"ל אינו יודע בוודאות מה עלה בגורלו של סמל אורון שאול, בן 21 מפוריה עילית, שמוגדר כנעדר מתקרית הנגמ"ש שנפגע מירי טיל ביום ראשון בשכונת שג'אעיה בעיר עזה. למרות שההערכות הן כי הוא נהרג - זו אינה העמדה הרשמית של צה"ל.

ציוץ של חטיבת דובר צה"ל שקבע כי הוא אינו בין החיים, נמחק תוך זמן קצר והוחלף בהודעה לפיה "הלוחם בחטיבת גולני אשר הליך הזיהוי והבירור לגביו טרם הושלם", והמילה "נהרג" הושמטה ממנו.

הציוץ הגנוז:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הציוץ המעודכן, בלי המילה "הרוג":

מעידת הטוויטר הקודמת: חיסול מפקד מערך הטילים של החמאס

זו אינה מעידת הטוויטר הראשונה של החטיבה מאז תחילת מבצע "צוק איתן". בשבוע שעבר דיווחו כלי התקשורת על חיסולו בעזה של ראש מערך הרקטות של החמאס, בעוד שבפועל הוא חי ונושם. כלי התקשורת בחרו לפרסם את המידע השגוי כלשונו, מבלי לבדוק את העובדות או לאשררן.

מבדיקה עלה כי כלי התקשורת הסתמכו על עמוד הטוויטר של רס"ן אביחי אדרעי, ראש מדור תקשורת ערבית בדובר צה"ל וצייצן טוויטר אינטנסיבי. הוא צייץ בערבית (ובתרגום חופשי של וואלה! ברנז'ה): "סיכול מפקד מערך הטילים של החמאס ברצועת עזה, המשך יבוא".

עם היוודע הטעות החלו בחטיבת דובר צה"ל לכבות את האש. ראשית, הציוץ השגוי נמחק. שנית, ערכו אנשי החטיבה סבב טלפונים לכתבים ולמערכות, ובפיהם המסר כי פרטי האירוע אינם ידועים עדיין - והפרסומים חסרי אחריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully