וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטיסה שלך בוטלה

11.8.2014 / 11:52

באתר ynet גנזו קמפיין של התאחדות סוכני הנסיעות שהשתמש בכותרת "אזהרת מסע לישראלים" בטענה כי הוא מפחיד את הגולשים. בהתאחדות כועסים: "מניפולציות בבאנרים נעשות תמיד, ובמיוחד ב-ynet"

קמפיין של התאחדות סוכני הנסיעות ויועצי התיירות בישראל שעלה אתמול (ראשון) באתר ynet ותתוכנן להימשך מספר שבועות, נגנז מספר שעות לאחר שעלה לאוויר ונפסל על ידי הנהלת האתר - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. בהתאחדות זועמים וטוענים לשיקולים זרים וחוסר מקצועיות, אולם באתר מסבירים כי תלונות גולשים על הטעייה הן שהביאו אותם להחלטה להסירו.

משבר הטיסות שנוצר באמצע מבצע "צוק איתן" ואשר הותיר ישראלים רבים בחו"ל ללא יכולת לשוב לארץ הביא לשעות עבודה נוספות לסוכני הנסיעות שסייעו להשבת לקוחותיהם לישראל. בהתאחדות מבקשים כעת למנף את העבודה הקשה, ולכן יזמו את הקמפיין לעידוד השימוש ביועצי תיירות.

בהשקעה של עשרות אלפי שקלים יזמו באמצעות חברת "Spredit" קמפיין שנועד לפרסום בפייסבוק, בגוגל ובאתר ynet - שם על הרקע האדום של הבאנרים הופיע הכיתוב "אזהרת מסע לישראלים הנוסעים לחו"ל". הקלקה על הבאנר הובילה את הגולשים לדף נחיתה מטעם ההתאחדות. אולם השפה הויזואלית הבוטה המזכירה כותרת חדשותית, והשימוש במונח "אזהרת מסע" המזוהה עם המטה ללוחמה בטרור - היו בעוכריו של הקמפיין, שאחרי מספר שעות בודד באוויר נעלם מהאתר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקמפיין הגנוז בעמוד הבית של ynet/מערכת וואלה!, צילום מסך

יוסי פתאל: "מניפולציות בבאנרים תמיד נעשות, ובמיוחד ב-ynet"

"אחרי שהוא אושר והיה חצי יום באוויר, קיבלנו מאתר ynet הודעה שהם דורשים שנוסיף את המילה 'פרסומת' לבאנר ועד אז הם מורידים לנו את הקמפיין - ככה בלי הסברים ואחרי שהם כבר אישרו אותו", אומר בשיחה עם וואלה! ברנז'ה יוסי פתאל, מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, שמסביר לאן נעלמו הבאנרים.

"אני לא שמעתי שהביטוי 'אזהרת מסע' הוא שם מוגן. יחסית לאינסוף המניפולציות שתמיד נעשות בבאנרים בשביל למשוך תשומת לב, כולל ובמיוחד באתר ynet, בפנייה הזו שלהם יש משום התחסדות או אינטרס כלכלי כלשהו שמוערב פה שאני לא יודע מה הוא כי אני לא מצליח להבין את העניין הזה".

פתאל אומר כי באתר לא נימקו את הדרישה לשנות את הבאנרים, ולא מקבל את הרעיון לפיו ייתכן ומדובר בקמפיין מטעה. "זו התחסדות", הוא אומר. "כשמורידים קמפיין אחרי שכבר אישרו אותו - זה לא מקצועי ולא ראוי, הם לא הודיעו לנו על אפילו תלונה אחת על הקמפיין".

גורם ב-ynet: "המטרה הייתה למנוע מגולשים אלמנט של פחד"

ב-ynet לעומת זאת אומרים שדווקא כן התקבלו תלונות, והן עמדו במרכז ההחלטה. גורם באתר מוסר לוואלה! ברנז'ה בתגובה כי "עם עליית הקמפיין התקבלו פניות רבות מצד הגולשים על כך שהמודעה מלחיצה ובאה להתריע מפני איום שלא באמת קיים".

"אי לכך, הועברה בקשה להוסיף סימן זיהוי והבהרה כי מדובר בפרסומת כדי למנוע את ההטעיה שנוצרה. משהתקבל הסירוב, הוחלט להסיר את הקמפיין לאלתר, וזאת במטרה למנוע מהגולשים אלמנט נוסף של פחד בימים רגישים אלו שלא לצורך", דברי הגורם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully