וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונטרול פריק

9.9.2014 / 13:41

מי שנכווה ברותחין: קמפיין של חברת הקונדומים CONTROL שאמור היה להעלות באתר מאקו - נגנז, כך נודע לוואלה! ברנז'ה, זאת בעקבות הסערה שעוררה הכתבה אשר בדקה "איזו תנוחה בסקס מועדפת על הישראלים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מציגים את הקמפיין באור סקסיסטי ומנצל ולא כך הם הדברים". מתוך הקמפיין/מערכת וואלה!, צילום מסך

תדמית שווה כסף: קמפיין פרסומי של חברת הקונדומים CONTROL שאמור היה לעלות באתר מאקו של קשת - נגנז, כך נודע לוואלה! ברנז'ה, זאת בעקבות הסערה שעוררה הכתבה - שאינה קשורה לקמפיין - אודות סקר שערכה החברה לקראת השקת הקמפיין ואשר בדק "איזו תנוחה בסקס מועדפת על הישראלים".

תא העיתונאיות נגד אבי ניר: ”אתה גאה בכך שמאקו נראה כמו אתר פורנו?"

כזכור, במאקו נכתב כי החברה הזמינה גברים להשתתף בצילומי קטלוג של התנוחות לצד מלכת יופי לשעבר, והדברים שפורסמו בערוץ הגברים של האתר עוררו זעם ברשת על ביזוי הנשים הגלום בהם. את המחאה נגד הפרסום במאקו החלו חברות תא העיתונאיות, שכיוונו אותה למנכ"ל קשת אבי ניר ולחברת דירקטוריון החברה דרורית ורטהיים - ובפניות הציבוריות אליהם הם נשאלו האם הם מרגישים בנוח עם כך שאתר מאקו "הפך לאתר פורנו". בעקבות המחאה הוסרה הידיעה מהאתר, אולם המחאה של תא העיתונאיות נגד מה שהן מגדירות כשוביניזם מובנה בתכני האתר, ממשיך.

גורם מטעם החברה נחלץ היום להגנת הקמפיין. "מציגים את הקמפיין באור סקסיסטי ומנצל ולא כך הם הדברים", הוא אומר. "לגוף הקמפיין הצטלמו דוגמן ודוגמנית מטעמים מקצועיים ובכל מקרה בצורה שוויונית, הטקסטים המלווים נוסחו בלשון נקבה וזכר, התחרות שוויונית ונמנענו להציג ויזאוליה שבגופה רמיזות לניצול חד צדדי או מפלה או פוגעני של בני או בנות מין כזה או אחר", הוא אומר לוואלה! ברנז'ה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחאה ממשיכה. מתוך הכרזה של תא העיתונאיות/מערכת וואלה!, צילום מסך

ייעוץ פמינסטי

כעת מתברר כי גם גם יועצת התקשורת חנה בית הלחמי ליוותה את הקמפיין והעניקה לחברה ייעוץ פמיניסטי. בעמוד הפייסבוק שלה כתבה: "כשמיכאל מור יוסף ידידי אמר שהוא מרים קמפיין סקס לחברת קונדומים ספרדית ומחפש ייעוץ פמיניסטי כדי לא ליפול בפח הזה, באתי. כשפרסומאי בא אליך עם הצהרה כזו, ואת כבר אחרי שני עשורים של מלחמה בביזוי נשים בפרסומות, את לא אומרת לא".

בית הלחמי תקפה את מאקו והכתבה שהעלו על הקמפיין שבו לקחה חלק - וכינתה אותה "אייטם בזוי, צהוב, סקסיסטי ומחליא על הקמפיין הזה, שעורר מהומה רבה - ובצדק". לתא העיתונאיות כתבה "שאפו, אני אתכן. ומאוד שמחה לראות בכל פעם מחדש את הכח שצברנו - הזירה הפמיניסטית - והשימוש שאנחנו עושות בכח הזה לטובת זכויות האדם של נשים". באותה נשימה היא ביקשה "לחדד שוב ושוב ושוב את האבחנה בין מה שעשו מאקו, לבין הקמפיין עצמו והתהליך החשוב שמתלווה לו".

טרם התקבלה תגובת מאקו לדברים, אולם גורם באתר התייחס היום לדברים של בית הלחמי ואמר לוואלה! ברנז'ה כי "מוזר שהיועצת העומדת מאחורי הקמפיין והקומוניקט שעל בסיסו היה האייטם שנגנז, מתנערת מהאחריות באשר לתוכנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully