וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציב תלונות הציבור לאדלר חומסקי: "תקנו את הפרסומת של לנדוור"

1.11.2016 / 12:25

לוואלה ברנז'ה נודע כי בנציבות הרשות השנייה פנו לחברת הפרסום לאחר שהתקבלו עשרות תלונות על הפרסומת החדשה של קפה לנדוור - המציגה חיתוך ירקות בצורה המדמה חיתוך אצבעות. אדלר חומסקי: "יש דרך אחרת לחתוך גזר?"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך הפרסומת החדשה של קפה לנדוור/מערכת וואלה!, צילום מסך
"פרסומת לא ראויה, המתארת קיצוץ ירקות שנראים כמו אברי גוף בצורה המזכירה עריפת אברי גוף וחיתוך. כל זאת עם מוסיקה רומנטית הדומה ל'הסנדק'"

נציב תלונות הציבור ברשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו פנה אתמול (שני) לאדלר חומסקי בבקשה שיתקנו את הפרסומת החדשה של קפה לנדוור - כך נודע לוואלה ברנז'ה. זאת לאחר שצופים רבים התלוננו על הפרסומת - המציגה חיתוך ירקות בצורה המדמה חיתוך אצבעות.

בין התלונות שהגיעו לרשות השנייה נטען כי "הפרסומת של קפה לנדוור לא ראויה לשידור. חציל עם סכין תקוע בגב, חיתוך גזרים שמסודרים בצורת אצבעות ואז זה נראה כמו כריתת אצבע. פשוט מזעזע !!"; "הפרסומת מפחידה ומזעזעת. ילדיי ואף אני איננו מסוגלים לראות אותה. אם הדבר בא לעודד אכילה בקפה היא גורמת את ההפך ואף גורמת לרתיעה מאכילת ירקות בכלל"; "פרסומת לא ראויה לשידור - סכין קוצצת גזר בצורה שנראית כמו קטיעת אצבע, זה פשוט דוחה! ולא ראוי לשידור. גם חציל עם סכין תקועה בגב זה מזעזע".

בתלונות נוספות נכתב כי "התשדיר מלא ברמיזות אלימות ובכותרת מאיימת...האסוציאציות הן של עריפת ראש, קציצת אצבעות, הטבעה, דקירה וכו'. בבקשה הסירו את הפרסומת בהקדם האפשרי"; "פרסומת לא ראויה של קפה לנדוור, המתארת קיצוץ ירקות שנראים כמו אברי גוף (כמו 5 גזרים מסודרים כמו אצבעות) בצורה המזכירה עריפת אברי גוף וחיתוך. כל זאת עם מוסיקה רומנטית הדומה ל'הסנדק' - משדרת אלימות חיתוך וקיצוץ בצורה 'נעימה ותרבותית'. גורם לתחושה מאד לא נוחה, הגובלת בקבס. לא רק שלי, עם עוד חברים שבדקתי. אני לא אכנס יותר לבית הקפה הזה".

"מיתמם המפרסם הטוען כי מדובר בחיתוך גזר תמים"

רגב: "הומור טבעו שאינו קולע לטעמו של כל אחד. יש האוהבים סוג זה או אחר של הומור ויש הסולדים מאותו הומור. כל עוד הומור זה, שנעשה במסגרת חופש הביטוי והיצירה ואינו פוגעני, יש לו מקום, הגם שהוא מעורר אי נוחות. במקרה זה אני סבור כי הפרסומת בחלקה פוגענית כלפי הצ

בתגובה לתלונות הרבות פנה נציב פניות הציבור ברשות, דוד רגב, לחברת הפרסום – אדלר חומסקי – שהשיבו לו כי "מדובר בפרסומת הומוריסטית של רשת בתי הקפה לנדוור אשר מטרתה הבאתו לידיעת הציבור, באמצעים לגיטימיים המחברים בין הצופה לבין עולם הדימויים המוכר לו, של תפריט מאכלים איטלקיים חדש המוצע ברשת. הרשת בחרה במוטיב איטלקי מוכר וידוע שהוא פארודיה על סרטי מאפיה איטלקיים בליווי לחן המתנגן ברקע הפרסומת והוא משולב בפעולות מקובלות של חיתוך ירקות". באשר לטענות על חיתוך אצבעות הגזר - המוצג בפרסומת והמדמה קטיעת אצבעות יד אדם - השיבו באדלר חומסקי: "יש דרך אחרת לחתוך גזר?".

רגב מצידו סבור כי "תלונות הצופים מוצדקות. הפרסומת אכן מעוררת בחלקה אי נוחות קשה. מיתמם המפרסם הטוען כי מדובר בחיתוך גזר תמים, שאין דרך אחרת לחתוך אותו. צפייה בקטע המדובר מעלה בפירוש כי הגזרים הפרוסים על השולחן מדמים אצבעות והסכין הנוחתת עליהם בכוח מדמה קטיעת אצבעות יד אדם. מראה זה מעורר אי נוחות קשה וזעזוע".

עוד טוען רגב כי "הומור טבעו שאינו קולע לטעמו של כל אחד. יש האוהבים סוג זה או אחר של הומור ויש הסולדים מאותו הומור. כל עוד הומור זה, שנעשה במסגרת חופש הביטוי והיצירה ואינו פוגעני, יש לו מקום, הגם שהוא מעורר אי נוחות. במקרה זה אני סבור כי הפרסומת בחלקה פוגענית כלפי הצופים ויש מקום לטעמי להסיר או לתקן את החלקים הפוגעניים. אני קורא למפרסם להתחשב ברגשות הצופים ולפעול לתיקון תשדיר הפרסומת. העברתי את הערתי זו למפרסם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully