וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירוג משרדי הפרסום ל-2016: מקאן ממשיכה להוביל

18.1.2017 / 15:00

לפי הדירוג של יפעת בקרת פרסום, אל המקום השני בדירוג תקציבי הפרסום בשנה החולפת הגיע אדלר חומסקי - שהוא גם היחיד מבין המשרדים הגדולים שרשם עלייה - ובאומן במקום השלישי. לידיעת נוני מוזס: משרדי הממשלה הגדילו את ההוצאות על פרסום ב-16%

עוגת הפרסום הישראלית. ShutterStock
עוגת הפרסום הישראלית/ShutterStock

סטגנציה בצמרת משרדי הפרסום - כך עולה מנתונים של יפעת בקרת פרסום, המפרסמת את דירוג ענף הפרסום לשנת 2016. משרד הפרסום מקאן תל אביב ממשיך לשמור על המקום הראשון בטבלת הוצאות על פרסום, עם נתון דומה לשנה שעברה של כ-357 מיליון שקלים. גם השנה הלקוחות המרכזיים של המשרד ממשיכים להיות קבוצת 365 עם עלייה בהשקעה של כ-21%, בנק לאומי עם עלייה של כ-2%, חברת תנובה עם עלייה של כ-29%, בזק עם עלייה של כ-16% ונספרסו עם עלייה של כ-25%.

במקום השני בטבלה נשאר משרד הפרסום אדלר חומסקי וורשבסקי - שהוא גם היחיד מבין המשרדים הגדולים שרשם עלייה של 7% - עם השקעה בפרסום בסך של כ-346.9 מיליון שקלים. הלקוחות הגדולים של המשרד ב-2016 היו קבוצת אלקטרה עם עלייה של 7%, קבוצת שטראוס עם זינוק של כ-45%, מפעל הפיס עם עלייה של 15% וקבוצת בנק הפועלים עם ירידה של 13%.

אל המקום השלישי הגיע, בדומה לשנה שעברה, משרד הפרסום באומן בר-ריבנאי עם הוצאות פרסום זהות ל-2015, בסך של כ-324 מיליון שקל. הלקוחות הגדולים של המשרד ב-2016 היו סופר פארם, ישראכרט עם עלייה של 37%, קבוצת שטראוס, חברת הביטוח איי. די. אי עם עלייה של 19% ודלק מוטורס עם זינוק של 23%.

את המקום הרביעי בטבלה, עם הוצאות פרסום בסך של כ-202.4 מיליון שקלים, חולקים משרד הפרסום יהושע TBWA שנחתך ב-21% מהשנה שעברה ומשרד הפרסום ראובני פרידן IPG. הלקוחות הגדולים של ראובני פרידן IPG ב-2016 היו מחלבות טרה עם ירידה של 25%, המועצה להסדר הימורים עם עלייה של 21%, בנק דיסקונט עם ירידה של 38%, אלקטרה עם ירידה של 18% ומקדונלדס עם ירידה של 9%. הלקוחות הגדולים של יהושע TBWA היו HOT, יוניברסל מוטורס עם עלייה של 45%, AIG, מזרחי-טפחות עם ירידה של 11% וקסטרו עם עלייה של 13%.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שנה של רפורמות והוצאות גדולות על פרסום למשרדי הממשלה

שנת 2016 הייתה שנה של רפורמות רבות במשרדי הממשלה – שהגדילו בכ-16% את הוצאות הפרסום והשקיעו בסך הכל כ-153.3 מיליון שקלים

במקום השמיני בטבלה נמצאת לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ). שנת 2016 הייתה שנה של רפורמות רבות במשרדי הממשלה – שהגדילו בכ-16% את הוצאות הפרסום והשקיעו בסך הכל כ-153.3 מיליון שקלים.

הלקוחות הגדולים השנה היו: משרד התחבורה - עם השקעה של כ-17.4 מיליון שקלים קמפיינים של רפורמת התעריפים לנסיעה בתחבורה הציבורית, וקמפיין "מחזירים את המדרכה להולכי רגל"; משרד החינוך, עם השקעה של כ-14.8 מיליון שקלים על קמפיין רפורמת הסייעת השנייה, קמפיין למסלול טכנולוגי חדש ולעידוד בגרות 5 יחידות במתמטיקה; משרד האוצר עם השקעה של 14.3 מיליון שקלים על הקמפיין של חיסכון לכל ילד; המוסד לביטוח לאומי ומשרד המשפטים. הקמפיינים הבולטים של לפ"ם היו "המוסד לביטוח לאומי - אונליין - מתקתקים את זה", "משרד האוצר - חיסכון לכל ילד" ו"משרד החינוך - המסלול הטכנולוגי המקצועי".

בהקשר הזה יש לציין כי בפרשת נוני-ביבי נחשף שבמהלך השיחות בין השניים הם גם דנו בנושא צמצום המודעות הממשלתיות ב"ישראל היום": מוזס אמר כי "אני מנסה לחשוב, ביום שישי זה 400 אלף עותקים. מנסה לחשוב על פורמולה של כמה עמודי מודעות". נתניהו השיב "מה, אתה יכול להגביל אותו בעמודי מודעות?". מוזס ענה כי "יש בעיה? מה הבעיה? שיש כאן מודעות ממשלתיות. 30,50,70 אחוז מהמודעות זה המדינה נותנת להם כסף. זה לא תקין. אני אומר לך את זה כהערת אגב אבל אי-אפשר הכל יחד". נתניהו אמר - "בסדר, גם זה רשמתי לי. לא נטפל בזה עכשיו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
נתי יעקובי. ספק 500
"המשך טרנספורמציה דיגיטלית". נתי יעקובי/ספק 500

המפרסמים הגדולים: סופר פארם, בזק ושטראוס

"הפרסום ב-2016 משקף את המעבר של אינטראקציית המכירה והשירות לדיגיטל וחברות טלוויזיה רב-ערוצית שמגבירות פרסום עקב תחרות"

במקום הראשון בדירוג המפרסמים הבולטים נמצאת סופר פארם עם הוצאה לפרסום בסך של כ-105 מיליון שקל. החברה מפרסמת באמצעות באומן בר ריבנאי את הקמפיינים הבולטים שלה. אל המקום השני בדירוג הגיעה קבוצת בזק עם השקעה של כ-96.5 מיליון שקלים - עלייה של כ-6% לעומת 2015. קבוצת בזק מכילה את yes, העובדת עם מקאן - ואת בזק, בזק בינלאומי ופלאפון העובדות עם משרד הפרסום אדלר חומסקי ורשבסקי.

את המקום השלישי בטבלה חולקות קבוצת שטראוס והחברה המרכזית למשקאות. שטראוס, שהקטינה את תקציב הפרסום שלה ב-2015, הגדילה אותו השנה בכ-6% והוא עומד על כ-89 מיליון שקלים. החברה המרכזית למשקאות השקיעה גם היא כ-89 מיליון שקלים, המהווים ירידה של כ-14% לעומת 2015.

במקום ה-12 בטבלת מפרסמי העל נמצאת קבוצת תנובה, שמגדילה השנה את תקציב הפרסום שלה בכ-20% עם השקעה לפרסום בסך של כ-47.8 מיליון שקלים. הקמפיינים הבולטים של הקבוצה הם של מקאן וגליקמן סמסונוב. עוד חברות שנכנסו לטבלה: סוכנות רכב לים התיכון, דלק מוטורס - ויצאו ממנה קבוצת הריבוע הכחול ויוניליוור ישראל.

סופר פארם, המשביר החדש לצרכן ו-yes הם המותגים המובילים השנה בפרסום. טורנדו רשמה זינוק של כ-164% באמצעות משרד הפרסום מקאן, ונכנסה היישר למקום ה-12 עם השקעה של כ-25.6 מיליון שקלים.

נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, אמר כי "הפרסום ב-2016 משקף את המעבר של אינטראקציית המכירה והשירות לדיגיטל, חברות טלוויזיה רב-ערוצית שמגבירות פרסום עקב תחרות ובשל תופעת הצפייה הפיראטית, חברות סלולר שהופכות לחברות תקשורת וחוזרות לפרסם, והמשך טרנספורמציה דיגיטלית של ענף הפרסום כולו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully