וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לחקיקה? קרא נרתם למאבק הזכייניות בגוגל ופייסבוק

25.7.2017 / 15:40

שר התקשורת איוב קרא פנה אל שר האוצר משה כחלון וביקש ממנו לבדוק את נושא חיוב תשלום מסים של פלטפורמות אינטרנט בינ"ל: "לא ניתן להתעלם מהעובדה שמדובר בתחרות לא מאוזנת"

השר איוב קרא בשבתרבות בבאר שבע, 25 בפברואר 2017. דוברות עיריית באר שבע, מערכת וואלה! NEWS
השר איוב קרא בשבתרבות בבאר שבע, 25 בפברואר 2017/מערכת וואלה! NEWS, דוברות עיריית באר שבע

שר התקשורת איוב קרא פנה אל שר האוצר משה כחלון וביקש ממנו לבדוק את נושא חיוב תשלום מסים של פלטפורמות אינטרנט כמו גוגל, פייסבוק ויוטיוב. זאת בעקבות תלונות המתקבלות בלשכת השר ואצל הרגולטורים מצד גופי השידורים המסחריים והרב-ערוציים בישראל, "בדבר תחרות לא הוגנת מצד פלטפורמות פרסום אינטרנטיות גדולות".

לטענת גופי השידור, מפרסמים בישראל פונים באמצעות החברות ואילו הן אינן משלמות מס לאוצר המדינה, (מס הערך המוסף ומס החברות), בטענה שמדובר בחברות זרות הרשומות במדינות שונות. כזכור, טענות אלה כבר הושמעו בעבר בפני ועדת פילבר, המייעצת להסדרת הרגולציה על שוק השידורים.

השר קרא, שלאחרונה ביקר במשרדי הזכייניות קשת, רשת וערוץ 10 – ולא מן הנמנע שבכירי הזכייניות התלוננו על הנושא בפניו שוב - הדגיש כי אינו סבור שתפקידה של המדינה להתערב בסוגיית התחליפיות בין פרסום באפיקים שונים, אך עם זאת לא ניתן להתעלם מהעובדה שמדובר בתחרות לא מאוזנת.

קרא אמר: "אנו ערים לכך שנושא המסחר במוצרים ושירותים דיגיטאליים (בעיקר ברשת האינטרנט) מעסיקה את מקבלי ההחלטות בתחום המיסוי מזה זמן הן בהקשר המקומי והן בפורומים בינלאומיים שונים, וכי הסוגיה המועלת כאן הינה תת-קבוצה של סוגיה זו. עם זאת, לאור התחליפיות הרבה והמצוקה הנגרמת למשדרים בישראל, אבקש להעלות בפניך את הסוגיה ולבקש את התייחסות משרדך לנושא זה. לרבות בחינה של מנגנונים ליצירת איזונים שיסייעו לחברות ישראליות".

שוק הפרסום בישראל נמצא בסטגנציה: לפי נתונים שפורסמו לאחרונה, אמנם נרשמו ביקושי שיא לפרסום בטלוויזיה בחודשים האחרונים, אך למרות הזינוק המשמעותי בהיקפי הפעילות בשוק הפרסום - הגידול בהשקעה בפרסום במחצית 2017 הוא מינורי. ההשקעה הכוללת של 20 המפרסמים הגדולים במשק צמחה ב-2% לעומת המחצית המקבילה אשתקד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully