וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקט בקבוצות הוואצאפ: דוברי השירות הציבורי הונחו שלא לעבוד בשבת

3.10.2017 / 15:32

לידיעת חברי הכנסת חובבי שבתרבות, השרים חובבי תשומת הלב והעיתונאים שמעוניינים ביום מנוחה: לשכת העיתונות הממשלתית רעננה את נהלי עבודת הדוברים תוך הקפדה גורפת על איסור כל פעילות דוגמת הוצאת הודעות לעיתונות, אלא במקרים של ביטחון המדינה

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד בישיבת הסיעה היום 26 ביוני 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד בישיבת הסיעה היום 26 ביוני 2017/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

כמעט ואין קבוצת כתבי תחום של רגילה לקבל מדי שבת הודעות שונות ומשונות של דוברי חברי כנסת או שרים בממשלה, בין אם בתגובה לאירועים אקטואליים ובין אם כחלק מיח"צ כמו תקשור שבתרבות וכיוצ'. על פי הודעה מיוחדת שהוציאה היום לשכת העיתונות הממשלתית בדבר עבודת דוברים בשירות הציבורי בימי מועד ושבת - העסק הזה נגמר.

"בעקבות פניה שנעשתה אל ועדת האתיקה לדוברים בשירות הציבורי, בדבר הוצאת הודעות בשבת, מבקשת לשכת העיתונות הממשלתית לרענן את הוראות התקשי"ר, ולהביא לידיעת הדוברים במשרדי הממשלה וביחידות הסמך ובשירות הציבורי, כי ביום השבת ובימי חג ומועד שהם ימי שבתון בכל משרדי הממשלה, לא תבוצע בהם כל פעילות, דוגמת הוצאת הודעות לעיתונות" - נכתב בהודעה שהוציאה.

עם זאת, בלע"מ סייגו את הנוהל למקרים קיצוניים הנוגעים לביטחון. כך, "במקרים מיוחדים כגון צרכי ביטחון המדינה, התרעה מפני סכנה מידית לציבור וסכנת חיים", יכולים הדוברים לבצע פעילות תקשורת עבור לקוחותיהם.

אחד מהשימושים הבולטים ביותר לרעה בשימוש דוברותי היה לפני מספר שנים, בזמן שיו"ר יש עתיד יאיר לפיד שימש כשר אוצר וכינס בצהרי יום שבת את כלי התקשורת על מנת לתת להם סינק מצולם בנושא אישרור דירוג האשראי של ישראל. תוך זמן קצר עלו עיקרי הדברים לפייסבוק שלו, וכלי התקשורת ויריביו הפוליטיים תקפו אותו על ההחלטה לעשות זאת ללא הצדקה באמצע השבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully