וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבים ליו"ר מתארחים באילת ללא תשלום ואפליה נגד יועצים מחוץ לארגון: מה קורה באיגוד היח"צ הישראלי?

8.1.2018 / 16:14

בלעדי: רשם העמותות מאיים לפרק את איגוד יחסי הציבור הישראלי. לטענתו, העמותה אינה מנהלת פנקס חברים, פועלת מזה מספר שנים ללא ועדת ביקורת ומקורבים ובני משפחתו של יו"ר העמותה ויו"ר הכנס באילת נהנו מאירוח ללא תשלום. האיגוד בתגובה: "הארגון מנוהל כפי שצריך"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רשם העמותות מאיים לפרק את איגוד היח"צ, זאת לאחר שהתקבלו מספר פניות בהן טענות שונות כנגד התנהלות העמותה - כך עולה ממכתב ששלח הרשם לעמותה, והגיע לידי וואלה ברנז'ה. מדובר בעמותה שנרשמה אצל הרשם בשנת 1986, כאשר כבר בשנת 2000 הרשם החל בהליך מחיקתה בעקבות אי הגשת דיווחים, אי מענה ענייני בדבר פעילותה ואי תשלום האגרה, ואולם ב-2007 הליכי המחיקה בוטלו. הרשם מציין כי העמותה אינה זכאית לאישור ניהול תקין משנת 2008.

לטענת הרשם, מזה שנים העמותה אינה מגישה דיווחים כנדרש בסעיף 38 (א) לחוק העמותות. כעת, העמותה נתבקשה להמציא את הדיווחים לתקופה שבין 2013-2016 ובנוסף התחייבות חתומה בידי שני חברי ועד לפיה תגיש מעתה ואילך את הדיווחים הנדרשים בחוק ובמועד. עוד נטען במכתב של הרשם כי העמותה אינה מאפשרת את זכות העיון המוקנית לחבריה בחלק ממסמכי העמותה, כמפורט בחוק. הליכי הבחירות למוסדות העמותה מלפני כשנה, וכי מינוי היו"ר איתן הרשקו לתפקיד לפני כשנה היו לטענת רשם העמותות רצופי פגמים וליקויים. לפיכך, העמותה נדרשת להעביר פירוט של הליך הבחירות תוך המצאת אסמכתאות לתמיכה. יש לציין כי רוב הליקויים שעולים מהמכתב של הרשם התרחשו לכאורה לפני כניסתו של הרשקו לתפקיד.

בנוסף, הרשם טוען כי העמותה אינה מנהלת פנקס חברים, פועלת מזה מספר שנים ללא ועדת ביקורת, וכי מקורבים ובני משפחתו של יו"ר העמותה ויו"ר הכנס באילת נהנו מאירוח ללא תשלום. בנוסף נכתב כי במסגרת פעילות העמותה, היא העבירה רשימה של יועצי תקשורת ויחצנים לכל החפץ בשירותיהם, אך הרשימה כללה מספר מצומצם של מקורבים מה שהיווה למעשה אפליה כנגד היועצים והיחצנים האחרים ששמם לא הופיע ברשימה.

הרשם סבור כי "בכל הנוגע לאי הגשת הדיווחים הנדרשים בהתאם לסעיף 38 (א) מעלה חשש כי מוסדותיה, ככל שקיימים, אינם מתפקדים והעמותה למעשה אינה פעילה ומהווה עילת פירוק לפי סעיף 49 (1) לחוק". בנוסף, "אי שיתוף פעולה עם הרשם מעלה חשש כי העמותה אינה מתנהלת בהתאם לחוק ולהנחיות הרשם להתנהלות עמותות בהתאם לחוק ומהווה עילת פירוק כאמור בסעיף 51 לחוק", נכתב.

הרשקו מסר בתגובה: "התוודעתי למכתב לפני כשבוע, יחד עם זאת הארגון מנוהל כפי שצריך ודוחות של האיגוד הוגשו באופן שוטף. המכתב מלא בחוסר דיוקים. אנחנו ניתן מענה הולם על ידי היועמ"ש של האיגוד. האיגוד מתנהל על פי הדברים שנדרשים וכנראה שיש אנשים שיש להם עניין לנסות ולשבש את פעילות האיגוד שרק מתעצמת מיום ליום, אחרי שהיה לנו כנס מוצלח לאחרונה. את כל התשובות ניתן בצורה מסודרת ונציג בפני רשם העמותות כפי שאנחנו מתבקשים, ואין לנו שום בעיה ואין לנו מה להסתיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully