וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורצה בולי

ענת קם

30.9.2009 / 16:21

עורך עיתון הארץ ובכירי הסופרים בישראל חתמו על עצומה נגד מדיניות התקשורת של ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני

הסופרים הישראליים א.ב. יהושע, עמוס עוז ודוד גרוסמן ועורך עיתון הארץ דב אלפון חתמו על העצומה שפרסם העיתון האיטלקי "לה רפובליקה" נגד מדיניות התקשורת של ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני ובעד חופש הביטוי והעיתונות. העצומה פורסמה לפני כחודש באתר העיתון לאחר שברלוסקוני סירב להגיב למסמך הכולל עשר שאלות שנוגעות לפרשיית נערות הליווי בה היה מעורב לאחרונה, שעוררה סערה באיטליה והובילה אף לגירושיו מאשתו.

על העצומה חתמו עד כה קרוב ל-450 אלף קוראים מרחבי העולם, בהם עיתונאים בכירים דוגמת עורך האינדיפנדנט האנגלי רוג'ר אלטון, עורך לה מונד הצרפתי אריק פוטורינו, עורך ליברסיון הצרפתי לורן ג'ופרי, עורך אל פאיס הספרדי חבייר מורנו, עורך העיתון הרוסי המתנגד למשטר פוטין-מדוודב נובאיה גאזטה דמיטרי מוראטוב, ועיתונאים רבים נוספים. כמו כן חתמו עליה הסופרים ניק הורנבי, פטריק מקגראת' ועוד.

הסופר א.ב. יהושע אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "ראיתי שהחותמים רציניים ואמיתיים במחאה שלהם ורציתי לעזור להם".

העצומה פורסמה בעקבות מסמך השאלות וכן לאחר שברלוסקוני כינס את איגוד התעשיינים האיטלקי והורה להם לא לפרסם ב-"לה רפובליקה" בעקבות הפרסומים הנוגעים לפרשיית נערות הליווי. במקביל החל ברלוסקוני בהליכי תביעת דיבה נגד כלי תקשורת רבים באיטליה ומחוץ לה, בהם "לה רפובליקה".

בעצומה נכתב: "תביעת הדיבה נגד 'לה רפבליקה' הוא האחרון בשורה של מתקפות נגד עיתון זה שניתן לפרש רק כניסיונות להשתיק את חופש העיתונות ולשתק את הדעה הציבורית, בניסיון להרחיק אותנו מזירת המידע הבין לאומית ולבסוף להוציא את המדינה שלנו ממסגרת חוקי הדמוקרטיה. השאלות שנשלחו לראש הממשלה הן שאלות אמיתיות שמעוררות עניין בקרב אנשים באיטליה ובתקשורת ברחבי העולם. אם הן נחשבות שאלות 'רטוריות' שמציעות תשובות שמכעיסות את האדם אליו הן מיועדות, אז יש רק דרך אחת קלה להגיב, והדרך ממש לא צריכה להיות השתקת האנשים ששואלים את השאלות".

בהמשך משווים מנסחי העצומה את ההתנהלות התקשורתית של ברלוסקוני לזו של המשטרים האנטי-דמוקרטיים של המאה ה-20 וקובעים כי ניסיון השתקת העיתונאים מנוגד להצהרת זכויות האדם שאושרה באו"ם ב-1948. כמו כן תוקפים היוזמים את הניסיונות להתעלם מיוזמתם ומציינים כי ישנם אנשים במערכת החוק והמשפט שאף מוכנים לפתוח בהליכים נגדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully