וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם הרביעית: אנדרסון קופר קיבל את פרס GLAAD

19.3.2013 / 10:02

קופר, כתב מהדורת החדשות של CNN והתכנית "60 דקות", קיבל את פרס ההוקרה על שם ויטו רוסו במסגרת טקס פרסי המדיה השנתי ה-24 של הליגה ההומו-לסבית נגד השמצה

העיתונאי ומנחה הטלוויזיה אנדרסון קופר, כתב מהדורת החדשות של CNN והתכנית "60 דקות" קיבל השבוע (ראשון) את פרס ההוקרה על שם ויטו רוסו במסגרת טקס פרסי המדיה השנתי ה-24 של הליגה ההומו-לסבית נגד השמצה (GLAAD), ארגון הפועל למען ייצוג הוגן של הומואים, לסביות, ביסקסואלים וטרנסג'נדרים בתקשורת האמריקאית ומנטר אותה. עבור קופר היה טקס קבלת הפרס הפעם הראשונה בה הופיע באירוע רשמי של קהילת הלהט"ב מאז יצא מהארון לפני שמונה חודשים. את הפרס הגישה לו מדונה, פעילה וותיקה למען זכויות הקהילה.

בטקס פרסי המדיה של GLAAD מוענקים מדי שנה פרסים לסרטים, סדרות, כתבות מגזין, מאמרים ותחומי מדיה אחרים על כך שעסקו או הציגו סוגיות הקשורות לקהילה הגאה באופן הגון ומדויק. פרס ההוקרה מוענק לאיש או אשת תקשורת המשתייך לקהילה, אשר תרם לייצוג התקשורתי שלה תרומה משמעתית. עבור קופר מדובר בפעם הרביעית בו מעניק לו הארגון פרס, ובעבר זכה בו על כתבות מגזין שעשה על נושאים כמו בריונות כלפי נוער להט"ב או הסכנות שבטיפולי המרה של נטייה מינית.

בנאום שנשא בעת קבלת הפרס קשר אנדרסון בין מהות העבודה העיתונאית לבין החשיבות של תיעוד הוגן ומאוזן של הקהילה באמצעי התקשורת. כי הוא סיפר כי את הדיווח העיתונאי הראשון שלו העביר מסומליה, שם היה עד לקורבנות מכת הרעב. "בתקופה ההיא הבנתי את החשיבות שבדיווח העיתונאי ובתיעוד של סיפור חייהם של אנשים. כאדם הומו חשוב לזכור שכולנו באים מקהילה שבמשך זמן רב הסיפורים שלה נשכחו או הועלמו, קהילה שחבריה היו מושא ללעג או לייצוג לקוי. אני עומד כאן היום בזכות דורות של הומואים שצעדו קדימה. חלקם מוכרים, אך אחרים חיו ומתו בדממה, מבלי שחייהם זכו להכרה או שחייהם האישיים הוחבאו במחשכים", אמר קופר, שהודה לחבריו, משפחתו ובן זוגו לחיים מזה ארבע שנים - בנג'מין מייסאני.

צפו בהענקת הפרס:

"מזכיר למיליוני אמריקאים שהומואים הם חלק מחיי היום יום"

אנדרסון קופר, אחד העיתונאים המוכרים ביותר בארצות הברית וזוכה ארבעה פרסי אמי על עבודתו העיתונאית והוא בלט במיוחד בשנים האחרונות כאשר סיקר את מהפכת הארזים בלבנון, רעידת האדמה בהאיטי וסופת ההוריקן קתרינה. מישראל הוא סיקר עבור רשת CNN את מבצע "עמוד ענן. הוא סרב במשך שנים ארוכות להתייחס בפומבי לנטייתו המינית על אף שהתקשורת בארצות הברית עסקה בנושא מעת לעת - הוא אף דורג על ידי מגזין "אאוט" כגבר ההומו השני המשפיע ביותר בארצות הברית, עוד לפני שיצא מהארון.

"על ידי כך שהוא משתף את חוויותיו האישיות כגבר הומו, אנדרסון מזכיר למיליוני אמריקאים שהומואים, לסביות, ביסקסואלים וטרנסג'נדרים הם חלק מחיי היום יום שלהם וחלק בלתי נפרד מהמרקם התרבותי", נימק נשיא GLAAD הרנדון גראדיק את הבחירה בקופר. "הוא ממשיך להעלות את הרף ולקבוע סטנדרטים חדשים לעיתונות בכל מקום בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully