וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס פוליצר לעיתונים שחשפו את מסמכי סנודן

15.4.2014 / 4:46

הוושיגנטון פוסט והגרדיאן זכו בפרס בקטגוריית "שירות לציבור", בזכות הפרסומים על תכניות הריגול השנויות במחלוקת שמפעילה ארה"ב. סנודן: "מצדיע לכתבים האמיצים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אדוארד סנודן, שעבד ב-NSA והדליף את המסמכים שחשפו את תכניות הריגול/מערכת וואלה!, צילום מסך

העיתונים "הוושינגטון פוסט" ו"הגרדיאן", שחשפו את "מסמכי סנודן", זכו אתמול (שני) בפרס פוליצר לעיתונות בקטגוריית "שירות לציבור", בטקס שנערך בניו יורק. הפרס הוענק להם בזכות הפרסומים שלהם על אודות תכניות הריגול שמפעילה ארצות הברית, שהתבססו על הדלפותיו של אדוארד סנודן, שעבד בעבר בסוכנות לביטחון לאומי, NSA.

המסמכים שעסקו בתכניות הריגול של ארה"ב, גילו כי הממשל האמריקני אסף באופן שיטתי מידע על מילוני אמריקנים דרך האזנות לשיחות טלפון ומעקב אחר הודעות דואר אלקטרוני, במטרה לסכל מתקפות טרור. בשל השערורייה שהתעוררה מפרסום המידע, נאלץ הנשיא ברק אובמה להגביל את המעקב.

עוד חדשות בעולם
אובמה על הפיגוע בקנזס: נמשיך להילחם באנטישמיות
האמריקנים אישרו: ראש ה-CIA ביקר באוקראינה
הלאומן סטפן בנדרה ומלחמת החפירות של רוסיה ואוקראינה

"אני מצדיע לכתבים האמיצים ולעמיתיהם, שהמשיכו לעבוד חרף איומים בלתי רגילים, כולל השמדת חומרים עיתונאיים ושימוש בלתי הולם בחוקים נגד טרור", אמר סנודן, שמצא מקלט מדיני ברוסיה. סנודן מואשם בריגול והוא עלול לקבל עד 30 שנות מאסר אם יישפט בארה"ב.

"החשיפה עזרה להאיץ את הדיון החשוב על האיזון הדרוש בין פרטיות לביטחון, שנמשך עד היום", אמר סיג ג'יסלר, מנהל הטקס היוקרתי. הסיפורים נכתבו על ידי ברטון גלמן מהוושינגטון פוסט, ועל ידי גלן גרינוולד, לאורה פויטרס ואיוון מקאסקיל, מהגרדיאן האמריקני, שממוקם בניו-יורק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully