וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 עיתונאים שוחררו מהשבי בסוריה: "טוב לראות שמים"

ארבעת הצרפתים שנחטפו ביוני האחרון על ידי מורדים קיצונים נמצאו בגבול טורקיה, כשעיניהם מכוסות וידיהם קשורות. מצבם הבריאותי טוב. הנשיא הולנד: "חש הקלה עצומה"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

ארבעה עיתונאים צרפתים שנחטפו בסוריה בחודש יוני האחרון שוחררו אתמול בלילה (שבת) על ידי שוביהם. חיילים טורקים מצאו אותם במחוז סנליורפה, בגבול בין המדינות, כשעיניהם קשורות וידיהם אזוקות, לאחר שהושארו שם על ידי קבוצה שזהותה אינה ידועה.

עוד חדשות מהעולם:
הצאר הרוסי ממשיך לצעוד לאוקראינה
מה עושות 2 נערות אוסטריות במחנה אימונים בסוריה?
הקברניט התנצל: "לא היו סירות הצלה, פחדתי שנוסעים יטבעו"

ארבעה עיתונאים צרפתים שנחטפו בסוריה שוחררו. רויטרס
"נחמד ללכת ולדבר בחופשיות". ארבעת העיתונאים בטורקיה לאחר שחרורם/רויטרס

בהודעה שפרסם ארמון הנשיאות בפריז נמסר כי הנשיא פרנסואה הולנד "חש הקלה עצומה כששמע הבוקר על שחרורם" של ארבעת העיתונאים הצרפתים. "אני שותף לשמחת משפחותיהם של בני ארצנו שעברו את התקופה הקשה הזאת". הולנד ציין כי הארבעה "במצב בריאותי טוב, למרות תנאי השבי הקשים, והוסיף כי הם יובאו לצרפת בשעות הקרובות.

לאחר שהחיילים הטורקים הבחינו בהם, הובאו הארבעה – ניקולס אנה, פייר טורס, אדוארד אליאס ודידייה פרנסואה – לעיירה הטורקית אקאקלה שעל הגבול ועברו בדיקות רפואיות. פרנסואה אמר כי הם יצאו מסוריה זה עתה ומקווים לשוב בקרוב לצרפת. "אנו שמחים להיות חופשיים ומודים לכם מאוד. כלומר, אנו מודים לרשויות בטורקיה שעזרו לנו מאוד", אמר. "זה נחמד מאוד לראות את השמים, ללכת, לדבר בחופשיות, ואני באמת שמח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
משאית שהופצצה על-ידי מסוק של חיל האוויר הסורי. חלב, ינואר 2014. AP
המקום המסוכן ביותר עבור עיתונאים. משאית שהופצצה על ידי חיל האוויר הסורי בחלב, ינואר האחרון/AP

סוכנות הידיעות הטורקית דוגאן דיווחה כי העיתונאים נחטפו על ידי מורדים ג'יהאדיסטים מארגון דאעש (ISIS), אחת מקבוצות המורדים הגדולות ביותר הפועלת בסוריה. פרנסואה, כתב מלחמות ותיק שעובד עבור תחנת הרדיו Europe 1, ואליאס, צלם, נחטפו בראשית יוני כשעשו דרכם לחלב, העיר הגדולה במדינה. אני, המדווח למגזין לה-פוינט, וטורס, העובד עבור רשת הטלוויזיה Arte הצרפתית-גרמנית, נחטפו מאוחר יותר ביוני.

הוועידה להגנה על עיתונאים, ארגון אמריקני ששם לו למטרה לפעול למען חופש מידע ושמירה על עיתונאים, הגדירה זה מכבר את סוריה המקום המסוכן ביותר בעולם עבור עיתונאים. למעלה מ-60 עיתונאים נהרגו במדינה השסועה מאז החלה מלחמת האזרחים לפני יותר משלוש שנים.

(עדכון ראשון: 20:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully