וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סי-אן-אן הדיחה כתבת שקראה לתושבי שדרות "חלאות"

דיאנה מאגני דיווחה מגבעה בשדרות, אליה הגיעו תושבים לצפות בהפצצות בעזה. לטענתה, הם איימו "להרוס את מכוניתה אם תגיד מילה לא במקום". הרשת התנצלה, והכתבת תועבר למוסקבה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רשת CNN החליטה שלשום (חמישי) להעביר מתפקידה את הכתבת דיאנה מאגני, אחרי שזו צייצה בחשבון הטוויטר שלה כי הישראלים שהריעו כשצפו בהפגזות על עזה הם "חלאות". על פי החלטת הרשת האמריקנית, מאגני לא תוסיף לסקר את הסכסוך הישראלי-פלסטיני ותועבר לדווח ממוסקבה.

מאגני דיווחה שלשום בשידור חי מהגבעה אליה הגיעו לכאורה תושבי שדרות על מנת לצפות בתקיפות צה"ל ברצועת עזה. מיד לאחר השידור, צייצה הכתבת: "ישראלים בגבעה מעל שדרות מריעים בזמן שפצצות נוחתות על עזה; מאיימים 'להרוס את המכונית שלנו אם אגיד מילה לא במקום'. חלאות". הציוץ, ששותף כ-200 פעמים ברשת החברתית, הוסר במהרה על ידי מאגני.

לקריאה נוספת:
זעם בעולם: צופים בעזה מופגזת ואוכלים פופקורן
מה באמת עומד מאחורי התמונה משדרות שהסעירה את העולם?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ישראלים בגבעה מעל שדרות מריעים בזמן שפצצות נוחתות על עזה". הציוץ שפרסמה מאגני, והוסר תוך זמן קצר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אחרי שספגה איומים והטרדות לפני השידור ובמהלכו, דיאנה הגיבה בכעס בטוויטר", מסרה דוברת CNN במסיבת עיתונאים, "היא מביעה צער על מילותיה, שכוונו באופן ישיר לאלה שהטרידו את הצוות שלה". לדבריה, "היא בוודאי לא התכוונה לפגוע באיש מלבד אותם אנשים. דיאנה, כמו גם רשת CNN, מביעים את התנצלותם". הדוברת אישרה כי מאגני תועבר לדווח ממוסקבה.

ביום שני האחרון, פרסם העיתונאי הדני אלן סרנסן בחשבון הטוויטר שלו תמונה שבה נראים לכאורה תושבי שדרות, יושבים על הגבעה – שמאז דווח עליה בהרחבה בכלי התקשורת בעולם – וצופים בתקיפות חיל האוויר ברצועה. סרנסן הוסיף לתמונה את הכיתוב: "שדרות סינמה. ישראלים הביאו כיסאות לגבעה בשדרות כדי לצפות במתרחש בעזה. הם מוחאים כפיים כאשר נשמע פיצוץ".

התמונה המקורית צויצה מחדש בטוויטר יותר מ-10,000 פעמים, וגררה תגובות זועמות. "ישראלים צולמו אוכלים פופקורן ומוחאים כפיים כשהם צופים בעזה המופגזת", כך נפתחה הידיעה שפורסמה בנושא בצהובון הבריטי "Mirror".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"סינמה שדרות". התמונה שפרסם כתב העיתון הדני/מערכת וואלה!, צילום מסך

משתמש אחד צייץ בתגובה: "המוסר של אנשים הוא כל כך מעוות שרצח הופך להצגה הכי טובה בעיר. דבר מדהים לראות". גולש נוסף כתב: "זה לא אנושי, מתועב ודוחה. תתביישי לך ישראל". גולש אחר תיאר זאת: "התמונה האיומה ביותר שראיתי בימים האחרונים".

לדברי סרנסן, שליח העיתון הדני "Kristeligst Dagblad" למזרח התיכון, הוא הגיע לגבעה הסמוכה לשדרות ביום רביעי שעבר, כדי לחפש נקודת תצפית לעבר רצועת עזה. סמוך לשעה 21:00 צילם את התמונה, והעלה אותה לטוויטר כשעה וחצי לאחר מכן. במאמר שפרסם, כתב: "התמונה זכתה לתגובות קשות. זה מוכיח שאין דבר גרוע ביותר עבור הישראלים ועבור הפלסטינים, מאשר להביט במראה ולגלות שהאויב מסתכל בחזרה".

בראיונות נוספים שהעניק לכלי התקשורת בדנמרק, הדגיש סרנסן כי לא רק תושבי שדרות מתייחסים לפעילות צבאית כמעין בידור לשעות הפנאי. לדבריו, הוא גם הבחין בפלסטינים יושבים על גגות הבתים, וצופים בהתרגשות בשיגורי הרקטות לעבר ישראל. "ככה זה במלחמה", אמר העיתונאי הדני, "כמו החיילים, גם האזרחים עוברים תהליך של דה-הומניזציה".

(עדכון ראשון: 20:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully