וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כישלון בגרמניה: רשת RTL עצרה באופן מיידי את הפקת ”הכוכב הבא”

15.9.2014 / 15:28

"השפלה", "פלופ", "מבוכה" - מגזיני המדיה בגרמניה לא חוסכים היום את המילים הקשות מכותרות הדיווחים על "Rising Star" של קשת וטדי הפקות, זאת לאחר שרשמה רייטינג נמוך במיוחד. גם בארה"ב נחלה התוכנית אכזבה

באדיבות שידורי קשת וטדי הפקות

"השפלה", "פלופ", "מבוכה" - מגזיני המדיה בגרמניה לא חוסכים היום את המילים הקשות מכותרות הדיווחים על כך שרשת RTL הגרמנית החליטה לעצור באופן מיידי את הפקת "Rising Star" של קשת וטדי הפקות ולהסיר אותה מיד מלוח השידורים, זאת לאחר שביום שבת האחרון היא רשמה רייטינג כה נמוך עד שממוצע הצופים ברצועת השידור נחתך בחצי.

אכזבה לקשת: השקת "הכוכב הבא" בארה"ב - עם נתון נמוך במיוחד

רשת RTL השיקה את "Rising Star" המבוססת על פורמט "הכוכב הבא" ב-28 באוגוסט, והיא שובצה לשידור פעמיים בשבוע - בימי חמישי ושבת. היא פתחה נמוך, עם 14 אחוזי רייטינג ומאז התדרדרה במהירות ל-12 אחוזים, משם ל-10.5 ובסוף השבוע האחרון היא אפילו לא הגיעה ל-6 אחוזי צפייה. בתוך קבוצת קהל היעד של התכנית, גילאי 14 עד 49, צפו בה 1.1 מיליון צופים בלבד. גם באוסטריה נרשמו נתונים מביכים, עם פחות מ-110 אלף צופים.

דובר הרשת כריסטיאן קורנר אמר למגזין המדיה DWDL כי התכנית קיבלה תגובות חיוביות, אולם מספר הצופים בה היה "הרבה מתחת לציפיות". לפי עמוד התכנית באתר RTL, הרשת תכננה לשדר אותה עד לתחילת חודש אוקטובר.

באתר מאקו מכנים את התכנית "הצלחה עולמית"

הכשלון בגרמניה הוא משמעותי, שכן מדובר בטריטוריה מהחשובות ביותר מבין ה-25 אשר להן מכרה קשת את הפורמט. באתר מאקו מכנים את התכנית "הצלחה עולמית" ומציינים כי "הישגו הגדול של הפורמט החדשני הוא בסערה הכללית שהוא מעורר בעולם. מעבר לכך שהפורמט נמכר כבר לצרפת, רוסיה, איטליה, גרמניה ומבחר מדינות נורדיות, שבהן יופק בגרסה מקומית, הוא מעורר עניין רב גם בארה"ב" - אולם, כזכור, העניין בארצות הברית לא תורגם לנתוני צפייה.

התכנית הראשונה של "Rising Star" סומנה בארה"ב כאכזבה מבחינת נתוני צפייה, כאשר בהשקה שלה בשידור החי בן השעתיים צפו 5 מיליון איש בממוצע, בעוד בתכנית המתחרה "America's Got Talent" צפו 8 מיליון בממוצע. לאחר שרשמה בארצות הברית שיא רייטינג שלילי של פחות משלושה מיליון צופים, התחזקו ההערכות כי רשת ABC לא תחדש אותה לעונה נוספת.

הנחמה - בפורטוגל וברזיל

עם זאת, לתוכנית היו גם כמה הצלחות: הגרסה הברזילאית השיגה נתוני שר יציבים של 31% לאורך העונה, ובקשת אומרים כי כבר הוזמנה עונה שנייה ל-2015. בפורטוגל, השיגה התוכנית ממוצע שר של 25% - גבוה ב-22% מהמתחרה "דה וויס".

בנוסף, בימים אלו משודרת התוכנית גם ברוסיה ואינדונזיה וצפויה לעלות בקרוב גם בצרפת. השבוע הכריזה גם ענקית הטלוויזיה הסינית CCTV על רכישת הפורמט. הגרסה הסינית תשודר בערוץ הטלוויזיה הגדול במדינה-CCTV (China Central Television).

בישראל הצליחה "הכוכב הבא" להשיג ממוצע צפייה גבוה של 33.8%, ומסיבה זו חידשה אותה קשת לעונה נוספת. יום האודישנים האחרון שלה התקיים היום בפתח תקווה. לדיווחים על כשלון הפורמט בגרמניה טרם הגיבו בקשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully