וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רותי סיני זומנה לשימוע לפני פיטורים

ענת קם

16.6.2008 / 11:54

כתבת הרווחה וחברת ועד העיתונאים של עיתון הארץ קיבלה אתמול זימון לשימוע, לאחר שתקפה את עורך הארץ בכנס. סיני: "אני המומה מכדי להגיב"

רותי סיני, כתבת הרווחה של עיתון הארץ, קיבלה אמש מעורך העיתון דב אלפון מכתב זימון לשמוע בדבר פיטורים. בהמשך השבוע צפוי לסיני שימוע לפני פיטורים.

במכתב שהגיע לידי וואלה! ברנז'ה מצטט אלפון את הדברים שאמרה סיני ביום עיון על עיתונות כלכלית מטעם כתב העת "ארץ אחרת", בו תקפה את אלפון ואת התהליכים העוברים לאחרונה על קבוצת הארץ: "יש לנו עורך חדש בהארץ, שאמר שהוא רוצה שהארץ יהיה Paper of Record. שיהיו שם ידיעות בסגנון - 'הוא אמר, היא אמרה, אתמול'', כל חמשת המ"מים, ובזה פחות או יותר נכסה את העניין".

על פי ציטוטים נוספים שהופיעו באתר "העין השביעית" סיני אמרה כי היא נאלצת לנהל "מאבק יומיומי על מספר המילים והמקום בעיתון. הדפוקים, העניים, החד-הוריות, המבוגרים, הנכים, מהגרי העבודה וכולי הם במקרה הטוב ידיעה קטנה בעמודי החדשות, וכמובן שאין כבר מקום לכתוב איך ולמה הם הגיעו לאיפה שהם, ומה התהליכים שהביאו אותם לשם, ואיך החלטות האוצר השפיעו". סיני תקפה גם את ההחלטה לבטל את חלק ב' של העיתון (מהלך שבוצע עוד בימיו של העורך הקודם, דיויד לנדאו ע.ק.): "אני מכירה מעט מאוד עיתונים שמכבדים את עצמם שאין להם מגזין יומי. בהארץ במיוחד חלק ב' היה במה לנושאים חברתיים, והוא איננו".

אלפון כותב לסיני: "כידוע לך היטב, סדרת ההאשמות הזאת אינה אלא מסכת שקרים שתכליתם העיקרית, מלבד להציג אותך בפני הקהל כקדושה מעונה, היא להכפיש בציבור את עיתונך ואת העובדים בו". (לחלופת המכתבים המלאה בין אלפון לסיני הקליקו על הלינק למטה).

בתגובה לדברים ענתה סיני לאלפון במכתב: קשה לי להבין כיצד ביקורת על התהליכים שעוברים על העיתונות בכלל, ועל 'הארץ' בפרט, נתפשת על ידך כשקרים, התקפות שלוחות רסן על עמיתי ועיוותים. הזכות להשמיע ביקורת היא זכות שעליה 'הארץ' מגן בתקיפות והיא אחת מאבני היסוד שלו. אני מוזמנת לבמות רבות ומביעה את דעתי על מגוון נושאים, בהם העיתונות, ואני משוכנעת שייצגתי בהגינות וכבוד את 'הארץ' והערכים שהוא מייצג.

סיני עובדת בהארץ מאז 1996. ב-2001 החלה לסקר את תחומי העבודה והרווחה בעיתון ובשנת 2006 אף זכתה על כך בפרס סוקולוב לעיתונות כתובה ובאות עמותת אומ"ץ. כמו כן היא חברה בוועד העיתונאים של הארץ מאז הקמתו, לפני כשנה.

בשיחה עם וואלה! ברנז'ה אמרה הבוקר רותי סיני: "אני המומה מכדי להגיב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully