וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחיאל שבי יהיה יו"ר זמני של מועצת הקולנוע

שני גורקביץ'

22.2.2011 / 17:52

שבי, דובר משרד התקשורת, מונה לתפקיד על ידי מועצת הקולנוע כדי לאפשר קבלת החלטות בוועדה. רני בלייר: "מקווה שהוא ימצא לנכון להלהיב את פעילות המועצה"

חברי המועצה הישראלית לקולנוע בחרו היום (שלישי) את ד"ר יחיאל שבי לתפקיד יו"ר המועצה הזמני לישיבה בה הוסדרו קריטריונים עבור קרנות הקולנוע, זאת לאחר עזיבתו בינואר של היו"ר הקודם מיכה חריש.

שבי, המכהן כדובר משרד התקשורת ימלא את המשרה עד ששרת התרבות, לימור לבנת, תמנה יו"ר קבוע. לאחר בחירתו, אמר שבי כי הנושא הבוער ביותר על הפרק הוא אישור תקציב קרנות הקולנוע. שבי אף מסר לוואלה! תרבות בתגובה ראשונה כי הוא אינו רואה בעיה עם המשך תפקידו כדובר משרד התקשורת במקביל למינוי הטרי. לשאלה האם הוא מעוניין בתפקיד באופן קבוע, השיב שבי "לא" נחרץ.

שבי אף הבהיר כי מינויו הזמני נעשה לצורך ישיבה, בה סודר נושא הקריטריונים לפסטיבלים ולקרנות. לדבריו, הוא יציע את עצמו לתפקיד יושב הראש בכל ישיבה עד שהשרה תמנה יו"ר קבוע, כדי לשמור על רציפות בעבודת המועצה.

"כולי תקווה שעם קבלת המינוי הזמני ימצא לנכון מר שבי להלהיב את פעילות המועצה ולהטות אוזן קשבת לקולם של היוצרים שהם הקול השפוי בתוך קלחת האינטרסים שהמועצה מתמודדת איתם", כך הגיב יו"ר איגוד הבמאים רני בלייר לבחירה. "המרדף של הקרנות אחד נקודות הזכות יצא מכלל שליטה שהוא תלוי מכירת כרטיסים ובכך נושא על גבו את הנטייה למסחרי והמיינסטרימי. לטענתי, יש לבדוק מיד את ההשלכות של קריטריון זה כמו הרבה קריטריונים אחרים ולהחזיר את נושא התנהלות הקרנות מול הקריטריונים לאיזון ולשפיות".

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות, מיכה חריש נאלץ להתפטר לאחר שמונה לתפקיד יו"ר הזמני של מפלגת העבודה, עם פרישתו של אהוד ברק לסיעת עצמאות. חריש עשה זאת בשל חשש לניגוד עניינים עם תפקידו כיו"ר מועצת הקולנוע, המופעלת על ידי משרד התרבות והספורט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully