וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר מינוי אלדד קובלנץ לתפקיד מנכ"ל הטלוויזיה החינוכית

22.1.2012 / 11:47

הממשלה אישרה בישיבתה השבועית את המינוי שקידם שר החינוך, גדעון סער, לאחר שראש הממשלה ניסה להקפיאו במטרה לסגור את הטלוויזיה החינוכית

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) את מינויו של אלדד קובלנץ לתפקיד מנכ"ל הטלוויזיה החינוכית. המינוי התעכב שבועות רבים על ידי לשכת ראש הממשלה שטענה כי בכוונת ראש הממשלה לערוך שינויים מבניים רחבי היקף בחינוכית. שינויים אלה, כך הוצע, כוללים את הכפפתה של הטלוויזיה החינוכית לרשות השידור ואף את סגירתה.

שר החינוך גדעון סער התנגד באופן נחרץ למהלך שישנה את אופייה של החינוכית והניסיון להכפיף אותה דרך רשות השידור ללשכת ראש הממשלה עורר את זעמו. "קריעת הטלוויזיה החינוכית ממערכת החינוך והכפפתה לרשות, הנמצאת במשבר עמוק, תהיה סוף דרכה של הטלוויזיה החינוכית, דבר שלא יקרה במשמרת שלי", אמר לכלי התקשורת.

סער ביקש להקדים את ההצבעה בעניינו של קובלנץ, אולם לשכת ראש הממשלה דחתה אותה, כאמור, בהוראת ראש הממשלה. כך קרה שהטלוויזיה החינוכית פועלת כבר יותר מחצי שנה ללא מנכ"ל, מאז פרשה שיפה ויגודסקי מתפקידה בחודש מאי. לשכתו של נתניהו סירבה בתקופה האחרונה להגיב לנושא.

סער אישר את מינויו של קובלנץ ותמך בו ובכך קיבל את המלצת וועדת האיתור שהצביעה עבור קובלנץ פה אחד לתפקיד. בכך גבר קובלנץ על מועמדים אחרים לתפקיד, כגון מנכ"ל הרשות השנייה מנשה סמירה וסמנכ"ל טלוויזיה ברשות איילת מצגר. עם אישורו את המינוי מסר שר החינוך: "מר קובלנץ הוא איש מקצוע מובהק, מקורי, שיוכל לחולל השינוי הנדרש בטלוויזיה החינוכית, כדי למלא את מטרותיה ויעדיה המקוריים".

קובלנץ הקים וניהל את גלגלצ ושימש כסמנכ"ל בערוץ 10 ובזכיינית ערוץ 2 קשת. הוא בעל תואר שני במינהל ציבורי מאוניברסיטת הרווארד ותואר ראשון בפסיכולוגיה מהאוניברסיטה העברית. בתקופה טרם מינויו הוא שימש כיועץ לרדיו אקו 99FM וכיועץ פרוגרמינג לטלוויזיה החינוכית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully