וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד גלי צה"ל החדש: ירון דקל

5.2.2012 / 18:33

שר הביטחון, אהוד ברק, הודיע על מינויו המפתיע של מגיש "הכל דיבורים" לתפקיד. בחודשים האחרונים הוזכר שמו של ינון מגל כמועמד המוביל להחלפת יצחק טוניק

מינוי מפתיע: שר הביטחון, אהוד ברק, הודיע הערב על מינויו של ירון דקל למפקד גלי צה"ל. דקל, מגיש "הכל דיבורים" ברשת ב', הוא בוגר גלי צה"ל. מינויו מפתיע, שכן בחודשים האחרונים הוזכר שמו של מגיש מבט, ינון מגל, כמועמד המוביל לתפקיד.

דקל הגיב הערב על מינויו ואמר: "אני מודה לשר הביטחון על האמון שנתן בי. התרשמתי שלשר חשוב שגל"צ תהיה במקום המקצועי שהיא ראויה לו. יש בגל"צ אנשים מעולים ויחד עם ניסיוני בתקשורת אני בטוח שנעמוד במשימה להציב את גל"צ במקום שכולם יהיו גאים בה. כיף לחזור למקום שבו התחלתי את דרכי העיתונאית כחייל".

לפני כחצה שנה מינה שר הביטחון אהוד ברק ועדה לאיתור המפקד הבא של גלי צה"ל, וזאת מבלי שמפקד גלי צה"ל דאז יצחק טוניק ידע על דבר הקמתה. בראש הוועדה עמד האלוף במיל' יפתח רון טל. חבריה היו קצין חינוך ראשי, תא"ל אלי שרמייסטר, השופטת בדימוס, שרה פריש והפרשן הצבאי של ידיעות אחרונות אלכס פישמן.

יצחק טוניק מונה לתפקיד באוקטובר 2007 והוא החליף בתפקיד את אבי בניהו, שעם עזיבתו את גלי צה"ל מונה לתפקיד דובר צה"ל. טוניק סיים את תפקידו בתחנה לפני כחודשיים, ומאז עזב את התחנה היא התנהלה ללא מפקד קבוע. מועד ההכרזה על זהות מפקד התחנה נדחה מספר פעמים ואת תפקיד מפקד גל"צ מילא באופן זמני קצין חינוך ראשי. לצד דקל היו המועמדים הסופיים לתפקיד גולן יוכפז, מנשה סמירה וינון מגל.

עיתונאים בכירים בתחנה זעמו על המהלך אותו ראו כהדחה במחטף, וטענו כי מדובר במהלך של ברק לפגוע במעמד התחנה. במכתב שהופץ על ידם לאנשי התחנה נכתב: "הפתעה וגם כעס על האופן המוזר, מעכשיו לעכשיו, שבו נמסרה ההודעה, תוך הפגנת חוסר רגישות משווע. אירועי היממה האחרונה מצטרפים לשורה של התבטאויות וצעדים בתקופה האחרונה, שנדמה שמטרתם לפגוע בעצמאות העיתונאית של שידורי התחנה ושל העיתונאים העובדים בה".

אנשי גלי צה"ל בחרו הערב שלא להתראיין והעדיפו שלא לשוחח עם עיתונאים על המינוי החדש. בתחנה בחרו שלא להוציא הודעה בתגובה למינוי בשלב הזה, וועד העובדים היה היחיד להתייחס לנושא. "ועד העובדים מברך על מינוי של עיתונאי בעל שיעור קומה, בעל ערכיות ממלכתית, אשר כמו עיתונאים מצוינים אחרים את דרכו החל כחייל בבית גל"צ. אנו שמחים לקבלו חזרה", מסרו.

"אם ברק יפגין את שיקול הדעת הזה מול איראן, אז העסק בידיים טובות"

דקל (47) החל את דרכו בתקשורת ככתב בגלי צה"ל, שם סיקר בתחילה את תחום הפלילים והמשפט. לאחר מכן עבר לסקר את התחום הפוליטי, ובמסגרת זו הגיש במשך שבע שנים פינה בנושא פוליטיקה ומפלגות ביומן הבוקר של התחנה. דקל שימש כפרשן לענייני מפלגות בתכנית "ערב חדש", ועבד תקופה קצרה בערוץ 2 בעת הקמתו. מאמצע שנות ה-90 הוא שימש ככתב ופרשן לענייני מפלגות בערוץ הראשון ובקול ישראל. לאחר שהיה במשך מספר שנים כתב רשות השידור בארצות הברית הוא שב לישראל ומזה חמש שנים ערך והגיש מדי יום את תכנית האקטואליה המרכזית של קול ישראל, "הכל דיבורים". דקל הוא זוכה פרס סוקולוב לעיתונות.

מלשכת שר הבטחון ציינו כי ההחלטה נעשתה לאחר התייעצות עם הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, והוסיפו: "שר הביטחון הודה לכל ארבעת המתמודדים ואמר כי הייתה זו בחירה בין טובים. שר הביטחון ברק הודה גם לחברי ועדת האיתור בראשות האלוף (במיל') יפתח רון טל על עבודתם המקצועית והמסורה". ח"כ שלי יחימוביץ' אמרה בתגובה: "מינויו של ירון דקל למפקד גל"צ הוא מינוי מעולה. ירון עיתונאי בכל רמ"ח איבריו, עם אתוס עיתונאי מוצק, ישר, חכם, חרוץ, אמיץ, בן אדם, ולא עושה הנחות לחברים".

"לפני הכל טוב שסוף סוף מינו מפקד לגלי צה"ל", אומר לוואלה ברנז'ה מפקד גלי צה"ל לשעבר, משה שלונסקי. "עבודת האיתור עשתה עבודה רצינית ויעילה והבחירה בדקל היא מצוינת. מדובר בעיתונאי מצוין שגם מכיר את התחנה, בעל עבר מקצועי וציבורי ללא רבב. תפקיד מפקד התחנה הוא תפקיד נהדר, וזו מתנה גדולה גם בשביל ירון וגם בשביל גלי צה"ל".

היו מי שבחרו לברך את דקל דרך הרשתות החברתיות. איש גל"צ לשעבר גיא זוהר כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "ירון דקל הוא חבר ותיק, חכם, אחראי, מנוסה, נחמד ללא חנפנות וחובב הרפתקאות ותרבות. בחירה מצוינת למפקד גל"צ". סמי פרץ, עורך עיתון דה מרקר כתב כי "ירון דקל מינוי מוצלח ועיתונאי אמיתי. אם ברק יפגין את שיקול הדעת הזה מול איראן, אז העסק בידיים טובות", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully