וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחום סיקור המדיה ממשיך להתכווץ: רועי ברק פוטר מ"גלובס"

3.10.2012 / 13:10

כשבועיים לאחר ביטול תקן כתב התקשורת של "הארץ", גם בעיתון הכלכלי עוברים למתכונת עבודה מצומצמת בסיקור התחום, הנמצא במשבר חסר התקדים

כתב המדיה והתקשורת של "גלובס", רועי ברק, פוטר במסגרת הליכי הפיטורים של עשרות עובדים בגלובס - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. ברק שימש בתפקיד זה כשנה וחצי.

בטרם הגיע ברק לגלובס הוא עבד במשך שנה במספר תפקידי עריכה בתכניות מרכזיות ברדיו תל אביב, בהן כעורך ראשי של תוכנית האקטואליה היומית של רון קופמן, "קוף בצהרים"; עורך התכנית הפוליטית השבועית של נחמה דואק, "המושכים בחוטים"; הקים וערך את תכניתם של רז שכניק ואטילה שומפלבי בימי שישי – "גיליון שישי". כמו כן ערך ברק את תכנית הברנז'ה וביקורת התקשורת "מייבשים את הביצה" אותה מגישים שי גולדן ושרון כידון, והוא נמנה על מקימיה. בעברו היה ברק עיתונאי בעיתון "הארץ" במשך כארבע שנים שם שימש כעורך בדסק החדשות של העיתון, כמו כן ערך את גיליון חמישים המשפיעים בחינוך של "העיר".

עם פיטוריו מ"גלובס" יישאר סיקור המדיה והתקשורת בעיתון בידיו של הכתב הוותיק לי-אור אברבך, שימשיך בתפקיד במקביל לעריכת מגזין "פירמה". אברבך שימש בתפקיד בטרם מונה ברק לצידו, והוא המשיך לשמש בו באופן חלקי במהלך השנה וחצי האחרונות. בכך מקווים ב"גלובס" שתחום סיקור המדיה, שסוקר עד כה כאמור על ידי שני כתבים, ייפגע באופן מינימלי.

צמצום תחום סיקור המדיה והתקשורת ב"גלובס" מצטרף לזה שנעשה לאחרונה ב"הארץ", עם ביטול תקן כתבת התקשורת של העיתון אותו מילאה בחודשים האחרונים אמילי גרינצווייג.

תכנית הקיצוצים ב"גלובס" החלה בטרם תקופת החגים, ובמתכונתה המקורית היא כוללת את פיטורים של כ-30 עובדים, מחציתם אנשי מערכת התוכן ומחציתם אנשי מנהלה. בוועד העובדים עשו מאמצים לבוא עם ההנהלה במשא ומתן ולהקטין את היקף הפיטורים ולדחות אותם, תוך העלאת הצעות אלטרנטיביות - אולם נחלו בכך הצלחה חלקית בלבד. קיצוצים אלה מצטרפים לפיטוריהם מהעיתון של כ-15 עובדים בתחילת השנה. בגל הקיצוצים הקודם של העיתון, שנערך לפני שלוש שנים, קוצצו בהיקף של עד עשרה אחוזים משכורות העובדים ותוספות שכר שהיו נהוגות לכתבים שהעבירו חומרים למוספים - בוטלו.

רועי ברק אישר את הפרטים. תגובת "גלובס" טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully