וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל הפיטורים ב"הארץ": מי יעזוב את העיתון?

1.11.2012 / 18:57

בימים האחרונים זומנו כמה מאנשי ”גלריה” ו”מוסף הארץ” לשימוע, בהם נרי ליבנה וכתבת המוסף אסתי אהרונוביץ’. מנגד, ליטל לוין, ואורי תובל פרשו מרצון

נמשכים הליכי הפיטורים והפרישות מ"הארץ", זאת במסגרת הליך הקיצוצים בעיתון שאמור להסתיים עד לסוף השנה הנוכחית. בימים האחרונים זומנו כמה מאנשי "גלריה" ו"מוסף הארץ" לשימוע, בהם בעלת הטור הוותיקה נרי ליבנה וכתבת המוסף אסתי אהרונוביץ'.

בנוסף, הכתבת הכללית ליטל לוין הודיעה גם היא כי תפרוש מהעיתון במסגרת חבילת הפרישה מרצון המעניקה הטבות לפורשים. לוין כתבה בעיקר עבור אתר האינטרנט ובמגוון נושאים אקלקטי. צעד דומה עשה גם העורך במחלקת הדיגיטל אורי תובל, לשעבר סגן עורך מוסף הארץ. תובל פרש במקביל גם מוועד העובדים של העיתון, בסמוך להצטרפותו של חיים לוינסון.

גם כתב העיצוב של גלריה יובל סער זומן לשימוע שלפני פיטורים, והוא צפוי לעזוב את העיתון. כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, לאחרונה בחרו לקבל את חבילת הפרישה מהעיתון גם כתב המשפט תומר זרחין וכתב המדע אסף שטול-טראורינג.

"המקום עצמו פתאום נהיו הרבה יותר שקט"

בחודשים האחרונים עזבו את מערכת החדשות כתבים בתחומי המשפט, המדע והטכנולוגיה, הרווחה וההגירה, התקשורת, יהדות התפוצות, הפוליטיקה והעלייה והקליטה. מספר המפוטרים הכולל בהארץ ובדה מרקר צפוי לעמוד על כמאה איש, לרבות עיתונאים. "האווירה בהארץ נוראית, עכשיו כשמספר העוזבים כבר ממש מורגש והמקום עצמו פתאום נהיו הרבה יותר שקט", אומר לוואלה! ברנז'ה אחד מעובדי העיתון. "גם מי שלא מועמד לפיטורים נשאר במתח ומודאג לגבי מה שיהיה אחרי ומה יהיו תנאי העבודה. אם בהתחלה העורכים היו צריכים לוותר רק על אנשים שלא היו מרוצים מהם – עכשיו זה הרבה יותר בשר החי, זה כבר קיצוץ לעומק", מוסיף העובד.

ליטל לוין ואורי תובל אישרו כי בחרו לפרוש מהעיתון. אסתי אהרונוביץ סירבה להתייחס לדברים, ומסרה כי היא שוהה בחופשה. את תגובותיהם של נרי ליבנה ויובל סער לא ניתן היה להשיג. תגובת הארץ לדברים טרם התקבלה.

david_a@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully