וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 35 שנים: עקיבא אלדר נפרד מקוראי "הארץ"

13.11.2012 / 11:22

הפרשן הבכיר וחבר הנהלת העיתון הקדיש היום את טורו האחרון לפעילים וארגונים העוסקים בשמירה על זכויות אדם בישראל ובשטחים ובקידום תהליך השלום

הפרשן הבכיר וחבר הנהלת הארץ עקיבא אלדר נפרד הבוקר מקוראי העיתון בטור מיוחד, ובו הודיע כי הוא יוצא לגמלאות – אחרי 35 שנה במערכת העיתון. את טורו האחרון הקדיש אלדר לפעילים וארגונים העוסקים בשמירה על זכויות אדם בישראל ובשטחים ובקידום תהליך השלום.

"בתום 35 שנים מרתקות בהארץ הגיעה השעה להתנסות באתגרים חדשים", כתב הבוקר אלדר. "במלחמת 67' הייתי סטודנט צעיר בשנת לימודיו הראשונה בירושלים החצויה ובישראל השפויה. את רוב החיים המקצועיים שלי ייחדתי למאמץ לשמר את גבולות 67' בתודעה הציבורית. ניסיתי להתמודד עם טענת ה"אין פרטנר", להציג את מארת ההתנחלויות ולהציב את יוזמת השלום בקדמת השיח הפוליטי".

"במלאות לי 67, גיל הפרישה לגמלאות, אני מלווה בחרדה את פרישתם של קווי 67' - קווי המתאר של שלום המצוי בהישג יד, גבול של מדינה דמוקרטית, יהודית ומוסרית", הוסיף אלדר. "מדינה שנעים יהיה לחיות בה את שארית חיי. בחרדה - לא בייאוש".

אלדר הצטרף למערכת הארץ בשנת 1978 אחרי ארבע שנים בהם שימש ככתב ועורך בקול ישראל. בהארץ מילא מגוון תפקידים בהם כתב מוניציפאלי, כתב פלילים, כתב חרדים, ואף כתב לענייני רשות השידור וכתב הארץ בוושינגטון. בתפקיד הכתב המדיני של העיתון שימש במשך כעשור, ומשך השנים פרסם באופן קבוע טורי דעה, ראיונות ופרשנויות. אלדר ראיין שורה של בכירים בתחום המדיני בהם ראשי הרש"פ יאסר ערפאת ואבו מאזן, מלך ירדן עבדאללה, נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ימי קרטר, ומזכ"לי האו"ם בוטרוס ראלי, קופי אנאן ובאן קי-מון.

זה הטור האחרון שלי ב"הארץ". בחרתי להקדיש אותו לנעים, ליובל, לדליה, למתנדבות מחסום ווטש, לאנשי בדרך להחלמה, לדרור אטקס, ליש דין, לשוברים שתיקה, לשלום עכשיו, לגישה, לאגודה לזכויות האזרח, לרבנים לזכויות אדם, לבצלם, לקרן החדשה לישראל, למוקד להגנת הפרט, לעיר עמים, לאנשי יוזמת ז'נווה ולאיפקר"י.

אלדר צפוי להמשיך ולפרסם מאמרי דעה מעת לעת בעיתון הארץ. את תגובתו לא ניתן היה הבוקר להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully