וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דור הולך: גם ליאת שלזינגר עוזבת את "מעריב"

3.6.2013 / 12:06

לוואלה! ברנז'ה נודע כי כתבת מוסף "סופשבוע" ליאת שלזינגר, חברת ועד עיתונאי מעריב וממקימיו - תעזוב את העיתון. בתקופתה במעריב פרסמה שלזינגר תחקירים רבים שעסקו ברווחה

עזיבה נוספת מקרב אנשי הדור הקודם של מעריב: לוואלה! ברנז'ה נודע כי כתבת מוסף "סופשבוע" ליאת שלזינגר, חברת וועד עיתונאי מעריב וממקימיו - תעזוב את העיתון. שלזינגר הייתה בין הדמויות הבולטות במאבק עובדי מעריב נגד סגירת העיתון שהתקיים לקראת סוף השנה שעברה לפני שנרכש על ידי המו"ל הנוכחי "אחוזת הירש", מאבק שכלל שורה של הפגנות, צעדי מחאה ופעילויות ציבוריות.

שלזינגר, יוצאת העיתון הצבאי "במחנה", הצטרפה למעריב עם שחרורה מהצבא בשנת 2005 ושימשה ככתבת המוניציפאלית של מעריב בגוש דן. מהעיתון הצבאי הודחה שלזינגר יחד עם כתב נוסף, רן ליאור, על ידי ראש אכ"א דאז אלעזר שטרן בשל מה שכונה "מוטיבציית יתר" לאחר שסיקרו את הוצאת הקברים מגוש קטיף למרות איסור הצבא. לאחר ששימשה ככתבת במעריב עברה שלזינגר למגזין היומי ולאחר מכן למוסף "סופשבוע" שם עסקה בעיקר בתחקירים ובכתיבה על נושאים חברתיים. בשנה החולפת הייתה כאמור חברה בוועד עיתונאי מעריב שניהל מאבק ציבורי להצלת העיתון, במקביל היא חברה בתא העיתונאיות שהביא לחשיפת פרשת ההטרדות של עמנואל רוזן.

בתקופתה במעריב פרסמה שלזינגר תחקירים רבים שעסקו ברווחה, בריאות, עבודה, זכויות אדם, הגירה ומעמד בישראל וסיקרה את המחאה החברתית והשלכותיה. בין התחקירים הבולטים היה התחקיר על השחיתות וההזנחה בהוסטלים לניצולי השואה שהופרטו על ידי המדינה (שהולאמו בחזרה בעקבות הכתבה), תחקיר על השינוי שנעשה בתרופת האלטרוקסין, את התחקיר שחשף את המחדל בו מאבטחים יוצאים עם נשק מהעבודה, תחקיר על כליאת השווא של ילדים פליטים, ותחקיר על התנהלות הוועדה ההומניטרית, היחידה החשאית של משרד הפנים. תחקיר על הסכנה הטמונה במיכל האמוניה במפרץ חיפה שפורסם שנה שעברה זיכה אותה בפרס פראט לעשייה עיתונאית מצטיינת בנושאי סביבה וחברה לשנת 2013.

ליאת שלזינגר מסרה בתגובה: "אחרי שמונה שנים, אני יוצאת לדרך חדשה. 'מעריב' היה הרבה יותר ממקום עבודה עבורי. נהניתי לכתוב לצד עיתונאים שאני מעריכה ואוהבת, ולעבוד עם הצוות המעולה של מערכת 'סופשבוע'. השנה האחרונה הייתה רווית תהפוכות במהלכה הייתה לי זכות להיות חלק מוועד עיתונאי מעריב לצד חבורה מופלאה של עיתונאים שנלחמו על הצלת העיתון ושמירה על זכויות העובדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully