וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גידול ספיר

דפנה ארד

12.11.2006 / 13:54

פרסומת בידיעות הציגה את הספר "וכי נחש ממית" כזוכה פרס ספיר לשנת 2005. אלונה פרנקל, הזוכה בפרס, שוקלת צעדים משפטיים

ספרו של העיתונאי, ישראל סגל "וכי נחש ממית" מעולם לא זכה בפרס ספיר. למרות זאת במודעת פרסומת במוסף "7 לילות" של "ידיעות אחרונות" מוצג הספר עם הדפסה אדומה שאומרת את ההפך. אלונה פרנקל, הזוכה האמיתית, רותחת.

גם על עטיפת ספרו של סגל, בהוצאת כתר וידיעות אחרונות, שנמכר בחנויות סטימצקי, הודפס בצבע אדום "זוכה פרס ספיר לספרות 2005". הספר אמנם היה מועמד לפרס, אבל באותה השנה זכה הספר "ילדה" של אלונה פרנקל בפרס המכובד, 150 אלף שקלים.

אלונה פרנקל רתחה למשמע ההכתרה הפיקטיבית: "זה גועל נפש. אני מנסה לא להתייחס לזה כאילו זה נעשה במכוון, אבל זה גועל נפש. לדעתי מה שצריך לעשות כעת זה צו מניעה מיד, ללכת לבית משפט, ולעצור את כל המהדורה הזאת. זו דעתי, ואני מקווה שפרס ספיר ידאגו לזה. אני בכל הכח מנסה להאמין שזה נעשה בהיסח דעת, כי אני תמיד מעדיפה לבחור את הצד הבהיר של העניינים."

גורמים בענף העריכו כי בהוצאות הספרים כתר וידיעות אחרונות שהוציאו יחדיו את הספר הכינו מהדורה מיוחדת, לרגל הזכיה הצפויה, שמצאה את דרכה לחנויות ולמנויים.

מהוצאת כתר נמסר: "מדובר בטעות ואנו מתקנים אותה".

פרנקל לא חושבת שדבר כזה ייתכן: "זה גדול מדי על מנת להאמין שזה רק במקרה. זו הונאה. צריך לפסול את כל המהדורה, ואני דורשת התנצלות בערך בגודל הפרסומת מהעיתון"

פרנקל, שלמרבה האירוניה תוציא את ספר הילדים שלה בהוצאת כתר בעוד כשבועיים, פנתה אל נציגי מפעל הפיס, שמעניקים את פרס ספיר ואף יידעה את הוצאת מפה בדבר. כעת היא שוקלת לפנות לאמצעים משפטיים.

ישראל סגל לא יכל להגיב, מכיוון שהוא נמצא בחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully