וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוא בדה ממוחו הקודח?

ענת קם

23.4.2009 / 13:25

ירון לונדון אמר בראיון לגלובס כי בערוץ 10 נשמעו קולות להשתמש בעיתונאים כדי לסחוט פוליטיקאים, הדברים עוררו סערה בערוץ והבוקר שלח לונדון מכתב התנצלות למנכ"ל ורשבסקי

ירון לונדון התנצל היום במכתב בפני מנכ"ל ערוץ 10 על דברים שאמר בראיון למוסף G של גלובס. לונדון התייחס להתגייסות עיתונאי חדשות 10 למאבק נגד סגירת הערוץ ואמר: "אגלה לך סוד, שנשמעו קולות להשתמש בכוח שלנו כעיתונאים כדי לסחוט את הפוליטיקאים - זה מעשה שלא יעשה. היססתי". דבריו שפורסמו כבר אתמול באתר האינטרנט של העיתון עוררו סערה בקרב הנהלת הערוץ.

לונדון כותב לורשבסקי: "בפתח הדברים ועוד לפני שאתייחס לדברים שפורסמו בגלובס, אבקש להבהיר באופן שאינו משתמע לשני פנים כי ערוץ 10 הינו ערוץ עצמאי ובלתי תלוי ומעולם לא עלה בפני רעיון לעשות שימוש בכוחנו כעיתונאים כדי לקדם את עניני הערוץ או כל גורם אחר.

"כמוך, נבהלתי גם אני למקרא הכותרת ב'גלובס'. ברור לי שכותרת זו עלולה להתפרש לקוראים כעדות לכך שהנהלת ערוץ 10 זממה לסחוט פוליטיקאים, כדי שיקלו על קשייו הכלכליים של הערוץ. לא זו הייתה כוונתי , אבל איני יכול להתגונן בטענה שדבריי הוצאו מהקשרם. שגיתי ורצוני להסביר את המשגה שעשיתי.

"בראיון עם ליאת רון נשאלתי מדוע לא לקחתי חלק בהפגנות שערכו עובדי הערוץ בתקופה שבה נשקפה סכנה מוחשית להמשך קיומו. הסברתי שכעיתונאי המראיין אישי ציבור העשויים להשפיע על גורל הערוץ, לא חשתי בנוח להפגין נגדם. אני חושב שבמובן זה מצבנו דומה למצבם של שופטים או מחוקקים שאינם יכולים לשבות או להפגין נגד הרשויות המשפיעות על מעמדם הכלכלי. עוד הוספתי שהתסכול והחששות בין עובדי הערוץ הביאו לידי כך שנשמעו קולות הקוראים להשתמש בכוחנו כדי להשפיע על פוליטיקאים. טעותי הייתה בכך שלא הטמעתי באוזניי המראיינת כי היו אלה קולות שוליים וכי מזימה פסולה שכזאת לא עלתה בשיחות של הנהלת הערוץ, או הנהלת חברת החדשות, או עורכי החדשות, או כתבים מרכזיים בערוץ. היו אלה פטפוטי פרוזדורים שיש לראותם כמעט כפליטות פה. אני מתנצל על כך".

בשיחה עם וואלה! ברנז'ה אמר היום ירון לונדון: "הטעות שלי הייתה שלא הבהרתי שהקולות לא נשמעו מכיוון ההנהלה, הבעלים, העורכים הראשיים או הכתבים הבכירים בערוץ. בגלובס הבליטו עניין שולי והפכו אותו למרכזי. הטעות הייתה כולה שלי".

מערוץ 10 נמסר: "ערוץ 10 הינו ערוץ עצמאי ובלתי תלוי, על כך גאוותנו. התפלאנו - בלשון המעטה - על הדברים שהתפרסמו בגלובס וביקשנו ממר לונדון לקבל הבהרות אודות הגורמים שהציעו לעשות שימוש בבימה הבלתי תלויה שניתנה להם. מבחינתנו לאחר שלונדון הכחיש את הדברים והבהיר כי מדובר באירוע שכלל לא אירע הענין סגור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully