וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רני רהב ניסה למנוע את פרסום גירושיה של שרי אריסון"

ענת קם

7.5.2009 / 20:47

רביב דרוקר אמר את הדברים ביום עיון של אגודת העיתונאים והתנועה לחופש המידע. רהב: "מוזר שרביב בוחר להשתמש בחומרים שנאמרו אוף דה רקורד"

עיתונאי חדשות 10 רביב דרוקר סיפר היום (חמישי) כי איש יחסי הציבור רני רהב ניסה למנוע את פרסום דבר גירושיהם של שרי אריסון ועופר גלזר. ביום עיון שקיימה אגודת העיתונאים בנושא חוק חופש המדע, סיפר דרוקר, יושב ראש התנועה, כי לפני מספר ימים יצר איתו קשר עורך המהדורה סמוך לשעה 19:00 ושאל אותו אם הוא יודע על הגירושים. דרוקר השיב בחיוב ולדבריו העורך אמר לו "דיברתי עם רני רהב, הוא אמר 'כל העורכים מכירים את הסיפור אבל זה תחתונים וחזיות, אל תפרסמו'". הסיפור פורסם לבסוף, כמו גם ברוב כלי התקשורת.

רני רהב מסר בתגובה: "מוזר שרביב בוחר בפעם המאה להשתמש בחומרים אסורים שנאמרו אוף דה רקורד. זוהי בעיה אתית שלו. אני מאחל לו שבת שלום".

הכשלון הגדול: דו"ח וינוגרד

דרוקר הביא בדבריו מספר דוגמאות לסיפורים שיש עניין ציבורי בפרסומם ושכדאי להלחם עבור שקיפות המידע בעניינם. לדבריו: "כשמידת העניין בך גבוהה, גם אם בצורה שלא ניתן לכמת, תהיה חשיפה אם נרצה או לא". אחת הדוגמאות שהציג דרוקר היא הסקרים שערך אריאל שרון בתקופה בה היה ראש הממשלה ומתוקף כך רשאי היה לערוך סקרים תקופתיים בנושא תפקודו. בעקבות בקשה שהגישה התנועה לחשיפת השאלות המוצגות בסקר התגלה כי בשאלונים הוצגו שאלות פוליטיות שאסורות במסגרת סקרים אלו, הממומנים מתקציב משרד ראש הממשלה. לאחר הגילוי התערבה היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה ובעקבות חוות דעתה שילם שרון מכיסו את עלויות הסקרים הפוליטיים בסך 15 אלף שקל. דרוקר סיפר: "כשיש לחץ מבחוץ זה משהו אחר. הבקשה שלנו עירבה את היועצת המשפטית ובעיני השינוי ההתנהגותי שלה זה הדבר הכי טוב. היא הרי הכירה את נוסח השאלות אבל כל עוד אף אחד לא שאל שאלות היא בטח חשבה 'למה לי להכנס לזה'".

דרוקר הוסיף ואמר שלדעתו הכישלון הגדול של התנועה היה בכך שהיא לא הובילה את המאבק לחשיפת הפרוטוקולים של ישיבות ועדת וינוגרד. "למזלנו, היה מישהו אחר שעשה את זה, בעיקר חברת הכנסת דאז זהבה גלאון". בהמשך אמר דרוקר, "לא תשמעו היום מישהו שאומר שנגרם נזק למדינת ישראל מפרסום העדויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully