וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ימיני: נשקלת גירסא ערבית למעריב

אמילי גרינצווייג

22.11.2010 / 14:50

בפאנל בנושא התקשורת הערבית אמר בן דרור ימיני כי "הנושא בהחלט נידון במסדרונות מעריב". ח"כ אחמד טיבי: "לא שמעתי ערבי אחד בהפגנה שקרא איטבח אל יהוד"

בדרך לגרסא ערבית למעריב? בפאנל שנערך היום (שני) בנושא העיתונות הערבית הפרטית בישראל, בהנחיית רועי כ"ץ, ראש מחלקת החדשות של וואלה!, נשאל עיתונאי מעריב בן דרור ימיני האם אין מקום שכלי תקשורת ישראלים יוציאו גרסאות נוספות בשפה הערבית. ימיני הבהיר בתגובה כי הדבר אכן נשקל בעיתון וכי "הנושא בהחלט נדון במסדרונות".

כן נדונה בפאנל שאלת נחיצותה של תקשורת ערבית נפרדת, לדברי ח"כ אחמד טיבי "זאת זכות של כל מיעוט שתהיה לו המדיה שלו. כל מה שאתה לא קוראים עלינו בעברית יש בערבית בתקשורת שלנו, כל מה שמודר ומודחק בתקשורת העברית. תמיד האינטרס של הרוב הוא שלמיעוט יהיה כלי ביטוי משלו. במקביל, אני דורש מעצמנו, להיות שם מעורבים וקיימים, גם בתקשורת הערבית וגם במיינסטרים".

טיבי הוסיף גם לגבי אופן ההצגה של עדות מיעוט בתקשורת הכללית: " מיעוט נרדף לא חייב להציג את עצמו בצורה שנוחה לצד השני, לפעמים צריך לדבר בצורה מתריסה. אי אפשר כל הזמן להעביר מסר סביר. עד היום לא שמעתי ערבי אחד בהפגנה אחת שאומר 'איטבח אל יהוד'. אני מכריז על פרס טיבי למי שמראה קטע וידאו בו ערבי אומר בהפגנה 'איטבח אל יהוד'. הפרס הוא צלחת חומוס ונרגילה כמו שאתה אוהבים".

ח"כ יוליה שמאלוב ברקוביץ הגיבה ואמרה כי "התקשורת הערבית, שאני קוראת כאשר יש תרגום, מייצגת בדיוק את זועבי ואחמד טיבי. היא לא מייצגת את כלל המגזר הערבי. המפלגות הערביות לא רלוונטיות במאה הזו. הן לא מייצגות את האוכלוסייה הערבית".

ממעריב נמסר: "אין תגובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully