וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקלאר: בעלי הון מגיעים ללשכת רה"מ לבקש הקלות

אמילי גרינצווייג

23.11.2010 / 13:09

מנכ"ל רשות השידור טען בפאנל בנושא הרפורמה ברשות כי "התלות הפוליטית של ערוצים 2 ו-10 גדולה מזו של ערוץ 1". אמיר גילת: "עם מינוי המוסדות החדשים נצא במכרזים למנהלים"

"עם מינוי המוסדות החדשים נצא במכרזים לתפקידי מנהלי המדיות ברשות השידור" כך אמר יו"ר רשות השידור, ד"ר אמיר גילת לוואלה! ברנז'ה בתגובה לטענות שהועלו בפאנל בנושא הרפורמה ברשות השידור, לפיהן הבעייה המרכזית של רשות השידור היא שדרת הניהול בה מנהלי מדיות ובכירים רבים ממלאים את תפקידם באופן זמני ולא במינוי קבוע.

עם זאת, צפויה רשימת המועמדים לחברי מליאת רשות השידור לעבור בקרוב לאישורה של ועדת שפניץ. דבר שיאפשר את מינוי חברי מוסדות המליאה.

יאיר שטרן, מנהל הטלוויזיה בעבר: "הבעיה העיקרית של ערוץ 1 היא שאין לו מנהלים. כל המנהלים הם ממלאי מקום או אנשים שנמאס להם להיות מנהלים בקדנציה ה-18, חייבים למנות שדרת ניהול שתיקח את הטלוויזיה בידיים ותחליט מה היא רוצה לעשות ולשדר, אחרת הרפורמה לא שווה שום דבר".

ח"כ יוליה שמאלוב ברקוביץ' העלתה הצעה לפיה יש להפריד בין הרדיו והטלוויזיה ברשות השידור. מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, הביע התנגדות לרעיון וציין כי גם לאחר שיופרדו הטלוויזיה והרדיו יבקשו להפריט את הרדיו ויעלו טענות בדבר נחיצותו של רדיו ציבורי.

מנכ"ל החינוכית, יפה ויגודסקי אמרה: "ההפרדה המדוברת היא אסורה. צריכה להיות מערכת אחת לרדיו ולטלוויזיה. בואו נשים את הדברים על השולחן, יש עובדים שלא עושים דבר. האינטרס של השידור המסחרי הוא שידור ציבורי חלש. השידור הציבורי צריך אג'נדה ברורה. בזמן שהערוצים המסחריים יכולים לעשות מה שבא להם, השידור הציבורי חייב להיות בעל אג'נדה כי האינטרס של השידור המסחרי הוא שידור ציבורי חלש.

לגבי הרפורמה, אני לא רואה איך הרפורמה מתרוממת בזמן שכל התקציב הולך על משכורות ולא על הפקות. אני לא מאשימה את עובדי רשות השידור או החינוכית. עובדי הערוצים הציבוריים אינם אשמים בסיאוב שנוצר. אבל, גם השארת 1350 עובדים זו לא רפורמה, מכיון שזה ממשיך את המצב הקיים".

מי יותר מושפע פוליטית?

יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים, דני זקן, אמר במהלך הדיון כי העיתונאים לא יחתמו על ההסכמים ללא ודאות לאיתנות פיננסית של הרפורמה, זאת לאחר שוועדת הכלכלה דחתה אתמול את ההצבעה על העלאת האגרה, שאמורה הייתה לשמש למימון כשליש מהרפורמה. בתגובה אמר מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי, כי הטענות צודקות ואיש אינו מצפה לחתימה ללא אותה איתנות.

במהלך הדיון התעורר ויכוח בין יעקב אחימאיר למנחת הפאנל, רינה מצליח. אחימאיר טען כי תפקידה להנחות את הדיון ולא להתווכח עם מי שאינו מסכים עמה ומצליח השיבה: "מישהו בחר בי להנחות את הפאנל כי הוא חשב שיש לי מה להגיד בעניין, בשביל להעביר מיקרופון לא צריך את רינה מצליח" ובהמשך הוסיפה: "אני מניחה שאם לא הייתי תוקפת את ממשלת הליכוד לאחימאיר היה יותר קל לקבל את זה".

כן הועלו טענות בדבר חוק רשות השידור, לפיו הממשלה היא שתמנה את בעלי התפקידים ברשות, אייל גבאי טען בעניין זה כי "לכל דבר יש אמא ואבא, מי אמור למנות אם לא הממשלה?", שקלאר אמר כי "אני ראיתי בעלי הון שמגיעים ללשכת ראש הממשלה על מנת לבקש הקלות לגופי השידור שלהם, אז מי יותר מושפע פוליטית? התלות הפוליטית של ערוץ 2 ו-10 גדולה משל ערוץ 1".

חיים יבין טען כי ערוץ 1 צריך להיות ערוץ נישה, "זאת אשליה לחשוב שאפשר שהערוץ הראשון יתחרה ברייטינג שלו בערוצים המסחריים. צריך להתנתק מעטיני הרייטינג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully