וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחות הגדולה עצבנית

אמילי גרינצווייג

22.12.2010 / 19:52

מספר ארגונים חברתיים ופמיניסטים פנו במכתב לחברי מועצת הרשות השנייה בדרישה לבטל את החלטתה, מהשבוע שעבר, להגדיל את מכסת שעות הריאליטי השבועית

פעילים וארגונים חברתיים ופמיניסטיים דורשים לבטל את ההחלטה להעלות את מכסת שעות הריאליטי.

בימים האחרון החלה התארגנות ביוזמתה של חברת מועצת תל אביב יפו, יעל בן יפת, (עיר לכולנו) והערב (רביעי) נשלח מכתב בשם כל אותם ארגונים לחברי מועצת הרשות השנייה.

לדברי בן יפת, יוזמת הפניה: "חברי וחברות מועצת הרשות השנייה נושאים באחריות לתכנים המשודרים לנו ולכן הדרישה שלנו אליהם היא לבטל את ההחלטה האומללה של המועצה להעלאת מכסת שעות הריאליטי".

עוד אמרה בן יפת כי "למועצת הרשות השנייה יש הרבה עבודה בתיקון עיוותים טלוויזיונים שלא מתחילים ונגמרים בריאליטי אולם אחת התופעות הבעייתיות בריאליטי לצד הייצוג והנגישות של מיעוטים בתכניות האלו - הוא בהבניית הכוכבות שלהם, בשימוש הציני, בהשטחה, בתיוג ובמעמדו של הסטריאוטיפ. בישראל התעשייה הזו תופסת מימדים מבהילים ומאוד מתייגים ומנמיכים. מחקרי קהל מוכיחים חד משמעית שהקהל עוין את מה שהוא רואה על המסך ושהוא סבור שבשורה התחתונה נעשה לו נזק".

ביום ראשון פנו שבע חברות מועצה ליו"ר אילן אבישר בדרישה לערוך דיון מחדש על ההחלטה, מהשבוע לשעבר, להעלות את מכסת שעות הריאליטי המותרת משש שעות שבועיות לעשר. בעקבות פניה זו צפויה המועצה לדון בנושא בשבוע הבא.

חברות המועצה, ד"ר עליזה לביא וד"ר מירב אלוש לברון, בירכו על ההתארגנות. לדברי ד"ר עליזה לביא, "זוהי תמיכה חשובה המחזקת את עמדנו. אנו מודות ליוזמות ולארגונים על יוזמתם ומקוות שנביא לביטול ההחלטה הקודמת ושבאמצעותם ישמע קולנו בבירור - למען כולנו".

ד"ר מירב אלוש לברון אמרה כי: "הטענה הזו שזה מה שהעם רוצה לא לוקחת בחשבון את היותה של המדיה בעצמה שחקן פעיל ויצרני במשק הזהויות שלנו ואת יחסי הגומלין המורכבים של המדיה עם קהליה. הטלוויזיה מייצרת את הריאליטי. לא העם. ואת זה כדאי שנזכור דווקא כשמדובר בתכנית מציאות. נתוני הרייטינג הגבוהים שיש לריאליטי אינם אמורים להיות השיקול הבלעדי שהרגולטור אמור לקחת בחשבון שכן זה אינו מתפקידו ומייעודו לטפח את הרייטינג של התכניות. הרשות השנייה פועלת לייצג, לשרת ולקדם את האינטרס הציבורי הזה על מרכיביו השונים ולקדם ערכים חברתיים ותרבותיים בתקשורת המסחרית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully