וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אח חורג

אמילי גרינצווייג

8.2.2011 / 17:56

גורמים בענף הטלוויזיה: "משימת הסלבס של האח הגדול נועדה לפגוע ברשת". קשת: "המשימות המתקיימות בבית האח הגדול מתוזמנות על פי צרכי ההפקה בלבד"

משימת הסלבס של "האח הגדול" ששודרה בערוץ 20 במהלך ימי השידור של רשת (ראשון ושני) הצליחה כצפוי לעורר את אותן טענות ישנות בשוק הטלוויזיה בדבר נסיון פגיעה של זכיינית ערוץ 2 קשת בזכיינית המתחרה. בימים האחרונים הכניסה קשת לבית האח, במסגרת המשימה את בר רפאלי, אייל גולן וסלבס אחרים, דבר שגרם לעלייה דרמטית בשיעור הצפייה בערוץ. גורמים בענף הטלוויזיה טוענים כי מדובר בניסיון לפגוע בנתוני הצפיה של רשת. נזכיר כי גם מול השקת "שבוע סוף החדש" של רשת בפברואר 2010, הוחלט בקשת לשדר את כניסתם של מנחי האח הגדול לבית בערוץ 20. ואף הובטח לצופים כי השניים יודיעו הודעה דרמטית.

הכניסה של בר רפאלי לבית האח הגדול אמנם לא פגעה בהשקה המוצלחת של "משפחה חורגת", אולם נראה כי אמש (שני) הדברים השתנו מעט. כניסתו של אייל גולן לבית, בדיוק בשעה 21:00, סידרה לערוץ 20 6.4% ואילו רשת ספגה ירידה משמעותית באחוזי הצפייה בתכנית התחקירים "360" ובדרמה "סימני שאלה". יש לציין כי אמש שידר ערוץ 1 את חצאי הגמר של גביע המדינה בכדורסל, שיתכן שגם משדרים אלה פגעו מעט בנתוני הצפיה של רשת.

טענות נוספות שהעלו גורמים בשוק הטלוויזיה מופנות בחלקן לרשות השנייה. לדבריהם, תמוהה העובדה כי הרשות, שאמונה על הטלוויזיה המסחרית, מאפשרת נדידת צופים מערוצים 2 ו- 10 לפלטפורמת הכבלים והלוויין.

מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השנייה, אמר בתגובה: "ראשית, אין מניעה לשדר תכנים של ערוצי הברודקאסט בערוצים אחרים כל עוד נשמרות הזכויות ואם הדברים נעשים. שנית וחשוב מכל, אנו חיים עדיין בתקופה שהסדרת הסידורים בערוצי הנישה נעשית על ידי רגולטור אחד וההסדרה בערוצים מסחריים ציבורים נעשית על ידי רגולטור אחר. יתכן שגם לכך יש משקל ולכן נדרש שינוי מבני בגופי ההסדרה. אני מקווה שהיוזמות של משרד התקשורת בעניין הקמת רשות אחת או מיזוג גופי הרגולציה הטלווזיונים תקרה מוקדם ככל האפשר ואז ניתן יהיה לטפל בדבר.

מרשת סירבו להגיב לדברים. מקשת נמסר בתגובה :"המשימות המתקיימות בבית האח הגדול מתוזמנות על פי צרכי ההפקה בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully