וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים יבין: לשכת ראש הממשלה בוחשת ברשות השידור

אמילי גרינצוויג

6.12.2011 / 17:33

העיתונאי הוותיק סיפר בכנס אילת כי "יש מקרים שראש הממשלה ושריו התערבו בראיונות שמערכת החדשות עושה" והציע שמבקר המדינה יבדוק את המתרחש ברשות השידור

"בתקופה האחרונה רשות השידור חזרה ל-1965 - חזרנו למשרד ראש הממשלה, ללשכה שממנה את המנכ"ל, המליאה, מנהל הטלוויזיה והרדיו ואת הדרגים שמתחתם. ואם מתעכבים מכרזים, זה כי לא מצאו את האנשים הנכונים שיעשו את מה שהם אומרים להם", כך אמר היום (שלישי) העיתונאי הוותיק חייים יבין במסגרת פאנל "שידור ממשלתי או ציבורי" בכנס אילת לעיתונות. יבין הוסיף "לראש הממשלה תמיד הייתה השפעה מכרעת על מינוי המנכ"ל וזה בסדר, אבל הפירמידה צריכה להגמר שם. יש מקרים שראש הממשלה ושריו התערבו בראיונות שמערכת החדשות עושה עם איש כזה או אחר. מבקר המדינה צריך לבדוק מה קרה פה". במשך הדיון הוסיף יבין : "זה נראה כאילו לשכת ראש הממשלה בוחשת במינויים ברשות השידור".

יצחק לבני, לשעבר מנכ"ל רשות השידור, התייחס גם לעיכוב הרפורמה ברשות ואמר :”לא יכול להיות שאחרי כל השנים האלו, האוצר בהשראת לשכת ראש הממשלה, דוחה ודוחה את העברת הכספים ולא מאפשר את קיום הרפורמה. מבקר המדינה חייב לבדוק זאת, זו שערורייה" לבני הוסיף כי כיום אין כמעט תקציב ברשות לתוכניות.

"יש שני אוייבים לחברה הדמוקרטית - רשות השידור וישראל היום"

עו"ד אילן בומבך, המייצג את אגודת העיתונאים בתל אביב אמר כי העובדה שראש הממשלה לקח על עצמו את תיק רשות השידור היא מטרידה, “העיתונות לא יכולה להיות עיתונות מגוייסת", אמר בומבך שציין כי לאגודת העיתונאים אין משהו אישי נגד יוני בן מנחם ומיקי מירו.

דני זקן, יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים אמר: "בתקופה האחרונה יש בעיות חמורות ברשות שנובעות מהמינויים, צורת המינויים וכפיית מינויים ברשות השידור. רואים יותר ויותר ניסיונות להתערב. הדרג המקצועי מצליח בינתיים להחזיק מעמד, אבל אני לא יודע לכמה זמן. אני מדבר על התערבויות מרמה של שידור של תוכניות ועד עורכי תוכניות". בהמשך התייחס זקן להנחייתו של מיקי מירו, עם כניסתו לתפקיד מנהל קול ישראל, לפיהן על מגישי התוכניות ברשת ב' להפסיק עם הפתיח האישי בתחילת התוכנית ואמר : "לבוא ולהגיד לכל המגישים להפסיק עם הפתיחים האישיים– זו סתימת פיות".

דרור אידר מ"ישראל היום", אמר כי "מעדת דיבוריי העיתונאים עולה כי יש שני אוייבים לחברה הדמוקרטית - רשות השידור במתכונתה כעת והעיתון שאני עובד בו'.” אידר תקף את דבריה של אילנה דיין אמש, ואמר: "זאת חרפה אינטלקטואלית, אלו טיעונים דיכוטומיים שיורים לעצמם ברגל. לא התרשמתי שב'עובדה' האחרונה עיתונאית כל כך מצליחה לא שואלת את גלעד שרון על האי היווני. העיתונאים התרגלו להיות במקדש הזה, שהוא רק שלהם ולא מוכנים שאחרים יכנסו אליו". אידר התייחס גם לקרן נויבך שהודחה לאחרונה מהגשת "מבט שני" בערוץ הראשון ולפירסום כי ברשות השידור ישנה כוונה להוריד את תוכניתה "סדר יום" מרשת ב' ואמר :”הפכו את קרן נויבך ללוחמת השידור...שלא יהפכו אותה ללוחמת חופש. יש פה בלוף עמוק ורציני. קרן נויבך לא עוברת מסך, יש טענות מקצועיות נגדה".

בהמשך אמר אידר: “במשך שנים רשות השידור, ואמצעי תקשורת אחרים, היו בית גידול לאנשים מזן אחד – הזן הפוליטי שייך לציבור השמאלי הליברלי – לי ולשכמותי לא היה מקום ברשות השידור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully