וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 10 התנצל בפני משה בובליל

10.1.2012 / 23:01

בעלי "קלאב הוטל" תבע את הערוץ על סך 4 מיליון שקלים בעקבות תחקיר ששודר בתוכנית"המקור". רוזנטל: שכשעושים טעויות צריך להתנצל

פשרה בסכסוך המשפטי בין ערוץ 10 לבין איש העסקים משה בובליל, בעל השליטה ברשת "קלאב הוטל". בובליל הגיש תביעה על סך 4 מיליון שקלים כנגד ערוץ 10 וחדשות 10 בעקבות פרומו לתכנית "המקור" שעלה לשידור באוקטובר 2010 והכפיש אותו. עם עליית הפרומו לאוויר הגיש בובליל נגד הערוץ תביעת לשון הרע.

במסגרת הפשרה, שודרה הערב (שלישי) התנצלות בפני בובליל במהלך התכנית וזו הוקראה על-ידי מיקי רוזנטל שערך את התחקיר. "חשוב להגיד שאנחנו מאמינים שכשעושים טעויות צריך להתנצל", אמר רוזנטל בשידור.

"בדקנו את ההאשמות אשר הועלו בפרומו נגד מר משה בובליל וקלאב הוטל, והבדיקות שלנו העלו שהאשמות אלו לא היו אמת. בניגוד למה שניתן היה להבין, לא נעלמו סכומים כלשהם ולא נלקח סכום כלשהו לכיסו הפרטי של משה בובליל.

"אם ניתן היה להבין מהפרומו או מהכתבה אחרת, אנו רוצים לציין כי מר משה בובליל וקלאב הוטל פעלו בשקיפות בהתאם לדין ולא נפל כל פגם או דופי כלשהו בהתנהגותם", אמר רוזנטל.

הכתבה כללה ביקורת על מרכז ההשקעות של משרד התמ"ת שנתן לבובליל ול"קלאב הוטל" שורה של הקלות, אולם מהפרומו ניתן היה להבין כאילו הטענות מכוונות כנגד בובליל. בכתב התביעה נכתב: "מדובר בהכפשה ברורה, אשר מציגה את בובליל כמי שביצע מעשים בלתי תקינים ופסולים, עד כדי פליליים ממש [...] מדובר בעריכה מניפולטיבית, מגמתית ופסולה, המציגה את הדברים באופן שהצופה הסביר קולט תמונה שאינה תואמת את פני המציאות".

גורם בחדשות 10 אמר הערב: "למרות שלשמחתנו נקבע שבכתבה לא היה רבב, הודינו שבפרומו נפלו אי דיוקים ובמקרה כזה אין לנו בעיה לקחת אחריות ולתקן את זה בשידור".
משה בובליל מסר בתגובה:
"התייחסות זו של גורם עלום בחדשות 10, הנה חסרת כל ביסוס. לא נקבע בשום פורום שבכתבה לא היה רבב. ההתנצלות, כאמור בה, התייחסה וחלה גם על הכתבה ולא רק על הפרומו. התיאור של ההתנצלות כמתייחסת ל"אי דיוקים" הנה רחוקה כרחוק מזרח ממערב מנוסח ההתנצלות.
"הפשרה, כפי שנקבעה ב"בקשה בהסכמה למתן פסק דין" כוללת הסכמה בין הצדדים כי: "עו"ד ראובן בכר כמגשר יפעל על מנת לקבוע את אופן פיצוי התובעים. ככל שלא יעלה בידי עו"ד בכר לסיים את הענין בגישור, מוסכם על הצדדים, כי עו"ד בכר יתמנה כבורר אשר יכריע בענין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully