וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואם ערוץ 10 לא ייסגר - מה הוא ישדר?

22.1.2012 / 20:24

מועצת הרשות צפויה לאשר את דחיית החובות של ערוץ 10 בשנה, ובארגוני היוצרים מבהירים: "לא רוצים למצוא עצמנו בשנה הקרובה עם ערוץ שמשדר כמעט רק שידורים חוזרים"

לא רק עיניהם של אנשי ערוץ 10 יהיו נשואות לישיבת מועצת הרשות השנייה מחר (שני) בצהריים, בו צפויה מועצת הרשות לאשר את דחיית החובות של הערוץ בשנה לאחר האישור שניתן לכך היום מהיועץ המשפטי לממשלה. גם עיניהם של היוצרים יהיו נשואות לשם – ולהם תקווה גדולה יותר: לא רק שהערוץ ימשיך להתקיים, אלא שהרשות תהיה יותר מחותמת גומי ותדאג להסדרת השוק, בצורה כזו ש"תמנע להבא פגיעה באנשים שהם הראשונים להרגיש את המיתון בשוק התקשורת".

"נכון שמה שחשוב זה שערוץ 10 לא ייסגר ושיימצא לו פתרון שיאפשר לו להמשיך להתקיים, אבל הסוגיה צריכה להתרחב אל מעבר לעניין התמלוגים בלבד, על שלא נמצא את עצמנו באותו מצב בדיוק תוך שנה", אמר בשיחה עם וואלה! ברנז'ה שחר בוצר, מנכ"ל שח"ם – ארגון השחקנים בישראל, המונה כ-1,700 איש.

"אנחנו מצפים מהרשות השנייה לפעול לשנוי של מחויבויות התוכן כפי שהן כרגע בחוק הרישיונות. הרי איזו תועלת תצמח בכך שהערוץ ישלם את התמלוגים שלו, אבל לא יישאר לו כסף להפקות מקור?", מסביר בוצר, "חשוב לציין שערוץ 10 עמד בצורה יפה במחויבויות התוכן שלו בשנה האחרונה, ואנחנו לא רוצים למצוא עצמנו בשנה הקרובה עם ערוץ שמשדר כמעט רק שידורים חוזרים".

היוצרים תמכו בהצעת החוק של חברי הכנסת איתן כבל ונחמן שי, לפיה תוסמך מועצת הרשות השנייה להמיר את החובות הכספיים של בעלי הזיכיונות,המעוניינים לעבור לרישיון,בהשקעתם של אותם סכומים בהפקות סוגה עלית. ההצעה הזו נדחה בשבועיים לאור הנחיית ראש הממשלה לשר המשפטים לגבש חוות-דעת בנושא.

בארגוני היוצרים שבים ומזכירים כי בכל תקופת מיתון בשוק התקשורת ובמיוחד על רקע המשבר בערוץ 10, הפגיעה מתחילה באנשי התוכן: תסריטאים, מפיקים, בימאים – אלה נפגעים מביטול והקפאה של תכניות בפיתוח. "מעבר למתן הקלות לערוץ בדחיית החוב, הרשות חייבת לעודד אותם להשקיע בתקופה הקשה דווקא בהפקות מקור וסוגה עילית. יש להפעיל מדיניות של הקלות כלפי היוצרים, וזו הדרך לעשות את זה", אמר בוצר לקראת הדיון מחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully