וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העובדות שלא ידעתם

לי-אור אברבך

28.12.2005 / 10:44

פרטים חדשים מאחורי הקלעים בפרשת עובדה-ישראייר. כיצד הרגיע אבי ניר את הצוות ומה אמרו לדיין מקורביה? פעם אחרונה ודי

הערב (ד') תשודר תכניתה השניה העונה של 'עובדה', ללא תחקיר ישראייר, שישודר בשבוע הבא. היום אנו למדים כי שיחה שקיים מנכ"ל קשת, אבי ניר, עם צוות התכנית בראשית השבוע השיבה את האמון בן הצדדים. ניר ירד אל דסק תוכנית התחקירים עובדה והבהיר להם כי הזכיינית מאמינה בעבודתם העיתונאית והעביר להם מסר דומה לזה שפרסם בהודעה מטעמו שהוציא. כך מספרים לוואלה!ברנז'ה מקורות המקורבים להפקת התכנית.

לאחר שפורסם מאמרו של מוזי ורטהיים, יו"ר דירקטוריון קשת, בו הביע את דעתו כי ראוי שעובדה כלל לא הייתה משודרת תחת כנפי 'קשת', גברה התחושה בקרב צוות התכנית כי חששותיהם במעבר לזכיינית התאמתו. על פי מקורות, מקורביה של דיין המליצו לה מלכתחילה לא לעבור לקשת, כי לא חשבו שזהו בית בו תוכל להתקיים.

כפי שפורסם השבוע, כאשר הגיע מכתב האיום בתביעה מ'ישראייר', הוחלט להעבירו ליועצים משפטיים חיצוניים בראשות עו"ד מיבי מוזר, בהם נעזרת התוכנית. אלה, המליצו באופן חד משמעי לשדר את התחקיר על ישראייר, משום שהמסמכים שבידי צוות התוכנית מגבים לחלוטין את העובדות המוצגות בתחקיר עליו שקדו חודשים. כזכור, יועצה המשפטי של הזכיינית, עו"ד רון גזית, סבר אחרת.

צ'אנס אחרון לקשת

בשלב זה, אנשי צוות התוכנית ומקורביה של דיין המליצו לה לנתק את המגעים עם קשת. בין השאר, כי לא היה ברור בשלב זה (יום ג', 24 שעות לפני שידור התכנית) מה ימלא את החלל שנפער בליין אפ התוכנית. דיין עלתה אל משרדו של ניר והתווכחה עמו ארוכות. משם היא יוצאת ומודיעה כי הוחלט לדחות את התחקיר אך ורק מסיבות של "תום הלב". התחקיר, הסבירה, ישודר. למקורביה היא אומרת, כי זהו הצ'אנס האחרון שיינתן לקשת. על פי מקורות, אלה ענו לה כי הפעם הבאה שיבוטל תחקיר לא תהיה רחוקה.

מספר שבועות לפני מועד העלייה לשידור של העונה הנוכחית של עובדה, נחשף עניין טיוח הכמעט תאונה של ישראייר בכתבה ב'ידיעות אחרונות'. באותה עת שהתה אילנה דיין בניו יורק, בצילומים לטובת הכתבה בנמל התעופה JFK. כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, הפרסום יצר דילמה גדולה בקרב אנשי התוכנית שמא הכתבה תחבל במאמצי תחקירם.

לאחר מספר שיחות טרנס-אטלנטיות עם דיין, החליטו בעובדה להמשיך בתחקיר בכל זאת, ולהתמקד בדברים שלא עלו בכתבה בידיעות. גורמים בישראייר ובידיעות אחרונות הכחישו בעבר בפני וואלה! ברנז'ה, כי מדובר בניסיון של חברת התעופה לחבל בתחקיר המתהווה.

כאמור, משבר האמון בין קשת לבין עובדה התחדד בעקבות מאמרו של ורטהיים. לכולם היה ברור כי כעת הכדור נמצא בידיו של אבי ניר שחייב לקבוע את העובדה בשטח. לעת עתה, הגעתו אל המערכת ופנייתו אל אנשיה האריכה את החבל והשרתה אווירה של תקווה, לאחר תחושות כי כעת בעלי ההון יתנו את הטון בתוכנית התחקירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully