וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת בכל מחיר

לי-אור אברבך

24.7.2005 / 12:40

בלעדי: דניאל פייקוב, מבקר קולנוע בטיים אאוט, הושעה מעבודתו לאחר שעזב הקרנת סרט כחצי שעה לאחר ההתחלה, אך כתב בכ"ז ביקורת עליו. פייקוב: בד"כ אני רואה סרטים עד הסוף

עורכת הקולנוע של המגזין 'טיים אאוט תל אביב' בישרה לכתב ומבקר הקולנוע בעיתון, דניאל פייקוב, על השעייתו לצמיתות מכתיבת ביקורות קולנוע וכן כי נשקל דבר סיום עבודתו. הסיבה: המבקר כתב ביקורת על סרט, שאת רובו לא ראה בכלל.

הפרשה המוזרה התעוררה לאחר הקרנת העיתונאים של הסרט 'גברים בכל מחיר' בהפצת חברת '5 כוכבים'. בעת ההקרנה, שהתקיימה בקולנוע גלובוס בקניון עזריאלי ב-11/7, קם פייקוב ויצא מן האולם, עוד במהלך הסרט. וליתר דיוק, לאחר כמחצית השעה - על פי עדויות כמה מהנוכחים. ביציאה אף ראה את אשת יחסי הציבור של הסרט, שירית גל, שעמדה מחוצה לאולם.

אך לתדהמתם של גל ושל מפיצי הסרט, ביום חמישי האחרון התפרסמה ביקורת של פייקוב על הסרט בגליון האחרון של טיים אאוט. בין השאר נכתב שם: "האקשן סתמי, הבדיחות לא מצחיקות... ז'אן יאן (הכוכב, ל-א.א.) מבזה את עצמו...". גל פנתה ליעל שוב, שקיבלה את הדברים, כך נראה, בהלם מוחלט. עוד באותו יום הודיעה שוב לפייקוב על החלטת המערכת.

שירית גל אמרה היום לוואלה! ברנז'ה כי "כל מבקר ראוי לכתוב את ביקורתו ודעותיו על סרט כלשהו, אך מן ההגינות המקצועית והבסיסית היא שיראה את הסרט אותו הוא מבקר עד תומו, בטרם הוא מתיישב לכתוב את הביקורת". יעל שוב מסרה: "לאחר שהופנתה תשומת לבנו על ידי גל, פנינו לפייקוב והוא אישר את הדברים. בעקבות זאת הוחלט להרחיקו לאלתר מכתיבת ביקורות. כעת הוא עדיין מועסק, אך המשך עבודתו בעיתון נתון לדיון".

בשיחה עמו, אמר היום פייקוב, כי ראה "חלק משמעותי מהסרט, אמנם לא עד הסוף - והחלטת העורכת מוצדקת לחלוטין. פעם ראשונה שלא ראיתי סרט עד הסוף, רוב הזמן אני רואה סרטים עד סופם. הפעם הוא היה מתחת לכל ביקורת אז עזבתי אותו באמצע, כי ראיתי מספיק, אך כנראה מבחינת המערכת לא ראיתי די. אני חושב שראיתי מספיק כדי לכתוב ביקורת". עוד ציין פייקוב, כי בניגוד לטענות עדי הראייה, הספיק לצפות בשעה ורבע מתוך הסרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully