וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון בן דוד חוזר לערוץ 1

לי-אור אברבך

25.4.2006 / 15:25

לפחות בקולנוע. איש חדשות 10 שחזר לצורך צילומי הסרט "בופור" דיווח מלבנון כשהוא אוחז במיקרופון ערוץ 1 ומדווח ליעקב אחימאיר

לכמה דקות בשבוע שעבר, שב איש חדשות 10, אלון בן דוד אל ימיו בערוץ הראשון כשצילם סצינה המשחזרת במדויק את אחד מדיווחיו מלבנון עבור הסרט "בופור" המבוסס על הספר "אם יש גן עדן" של רון לשם. בקטע, משדר בן דוד מהשטח כשהוא אוחז במקרופון של הערוץ הראשון אל יעקב אחימאיר באולפן. אחימאיר עצמו השתתף גם הוא בסרט.

"זה היה אחד לאחד שיחזור של דיווח אמיתי שאני זוכר אותו במדוייק מפברואר 2000", אמר בן דוד לוואלה! ברנז'ה, "ממש לקחו את אותו טקסט".

למרות שהעיתונאי הוותיק מתאר את חוויית הצילום בסרט כקצרצרה ושגרתית, הייתה זו סגירת מעגל עבורו. "השקעתי שמונה שנים של עבודה בלבנון. הייתי מהכתבים שיותר טרחו להגיע לשם ולהיות מחובר. הפריעה לי העובדה שהמלחמה נשכחה לאחר שדור שלם גדל שם. היה לי כיף לקחת חלק בזה, כי באופן רגשי הייתי חלק. היה עולה למוצב ונוסע לשם המון זה עניין אותי ותמיד הרגשתי שלא סיקרנו אותו מספיק".

באשר לחזרה לרגע לערוץ הראשון, אמר בן דוד, "אחרי הכל הייתי שם 15 שנה מחיי. אני מקווה ומייחל שמערוץ אחד יצאו דברים טובים". בערוץ שמחו על שיתוף הפעולה עם הפקת הסרט וסיפקו לצוות אולפן שידור ואביזרים נלווים לצורך השחזור.

במאי הסרט, יוסי סידר, אמר לוואלה! ברנז'ה כי "אלון בן דוד הוא זה שדרכו קיבלתו את מלחמת לבנון ואת היציאה משם והאפשרות לשחזר את הדיווח שלו יצר אצלי תחושה מצמררת של קירבה לדבר האמיתי".

מחבר הספר "אם יש גן עדן" עליו מבוסס הסרט, רון לשם אמר, "אלון הוא בערך הדבר היחיד שנשאר בתסריט מאז הדראפט הראשון ועד לדראפט העשרים ולצילומים. ידענו שאנחנו חייבים אותו, כמו שחייבים לשחזר את המוצב המקורי עם 1100 טון בטון, וטנקים ונגמשים ופצמ"רים וטילים אמיתיים. הוא חלק מריחות הג'ונגל ההוא, מהמלחמה של סוף שנות התשעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully