וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רייטינג מציגים: נוי אלוש והדחלילים

מור שני, לי-אור אברבך

5.5.2006 / 21:25

אלוש הוא הכתב שפניו הוצללו ב"אולפן שישי", בו הציגו את "פרויקט השיר המזויף לנינט טייב" של מגזין הבידור

בכתבה בתכנית "אולפן שישי" נחשפה הערב העובדה כי השיר "נינה" של "ערן יולבסקי והעורבים" הוא חלק מפרויקט שנועד להמחיש את מידת ההתעסקות התקשורתית בנינט טייב. במגזין רייטינג, שם הגו את הפיקציה, החליטו לשתף פעולה עם התוכנית, לאחר שהגיעו למסקנה כי בקרוב עומדת להיחשף ה"תרמית" ולמען קידום כתבתם בגיליון רביעי.

בכתבה לא חשפו את שם הכתב, והצלילו את דמותו. ובכן, המדובר הוא בנוי אלוש, כתב המגזין, די ג'יי ועורך מוזיקלי ברדיו תל אביב.

במהלך הימים האחרונים עסקנו בניסיון לחשוף את מי שעומד מאחורי השיר, לאחר שגילינו כי אדם בשם ערן יולבסקי אינו קיים. יש לציין כי כלי התקשורת השונים ובהם מעריב, אתר המוזיקה מומה וגלי צה"ל קיבלו את הדבר כפשוטו ופרסמו ידיעה על הסינגל, כשהקרדיט ניתן לאותו נער בדיוני - הלא הוא אלוש עצמו, שזה לו נסיון ראשון בשירה. אל אתר הקש שהקים אלוש הגיעו פניות רבות מכלי תקשורת אחרים ובהם "ערב טוב עם גיא פינס" ו-"y בעשר". נינט טייב עצמה אף התייחסה לשיר בראיון שהתפרסם עמה בידיעות אחרונות, ואף הציעה לשלבו כרצועת בונוס בדיסק שלה.

הבדיקה הייתה פשוטה מאוד, למעשה:

- ברמת השרון לא קיים נער בשם ערן יולבסקי. למעשה, אין משפחה כזו ביישוב.

- אין להקת נוער שנקראת "העורבים" - ויתרה מכך, בעמוד אחר באתר אותו הקימו ברייטינג לטובת העניין כתוב בכלל כי שם הלהקה הוא "הדחלילים".

- השדרן היחיד ששידר את השיר ברדיו היה עידן קוולר מגלי צה"ל. בתחנה טענו כי הסינגל התקבל עם גזיר העיתון ממעריב במעטפה חתומה ואנונימית, שנשלחה באמצעות דואר צבאי.

- הפניות לערן יולבסקי באמצעות המייל נענו על ידי מי שהציג את עצמו כאחיו, "עודד", ושלא ענה על אף אחד מהשאלות שהוצגו לו.

- בפניה אל סער בדישי ואל אנשי האתר בנוגע לשיר נאמר על ידי שניהם כי השיר - שחלקים בו שייכים לשיר של בדישי - נרשם באקו"ם לטובת הסדרת נושא זכויות היוצרים, אך באקו"ם מסרו לנו מעולם לא קיבלו את השיר לרישום.

- בדישי עצמו הוסיף כי "אותו בחור", לדבריו, התקשר אליו ממספר חסוי והשמיע לו את השיר, מה שהיה נשמע לו "מגניב". לדברי בדישי הוא העניק לו אישור להשתמש בחומריו. לאחר שגילינו כי ערן ילובסקי לא קיים, ביקשנו לקבל תגובה מבדישי ולבדוק האם הוא היה בסוד העניין, אך בשלושת הימים האחרונים, כמו גם הערב, לא היה המוזיקאי זמין למתן תגובה.

אלוש עצמו כמו גם עורך רייטינג, מני אבירם, סירבו להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully