וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הסכסוך - עופר עיני הבטיח להירתם להצלת ערוץ 10

16.7.2012 / 15:46

לאחר שוועד עובדי ערוץ 10 פנה ליו"ר ההסתדרות כדי שיתערב לעזרת הערוץ, הודיע עיני לנציגי העובדים כי יתחיל לפעול בזמן הקרוב. לפני כחצי שנה טען כי הערוץ רודף אותו אישית

יו"ר הסתדרות העובדים, עופר עיני, הודיע לוועד העובדים הזמני של ערוץ 10 כי יתערב באופן אישי ומידי בסכנת הסגירה של הערוץ. העובדים פנו אתמול (ראשון) לעיני בבקשה לקיים עמו פגישה דחופה וביקשו את התערבותו בסוגית החובות של הערוץ.

במכתב עדכון לעובדי הערוץ כתבו נציגי הוועד שנכחו בפגישה כי ההסתדרות תחל לפעול בנושא באופן פעיל כבר בימים הקרובים, אולם לא פרטו כיצד. "התרשמו שעיני נכון ומחויב לפתרון סוגיית החובות כדי למנוע פיטורין המוניים", כתבו לחבריהם בערוץ 10. "בין השאר הבטיח לנו עיני כי יעשה כל שביכולתו להגנה על מקור הפרנסה של אלפי עובדים התלויים בערוץ, במישרין ובעקיפין. היות שסד הזמנים לקידום ההסדר צפוף ביותר, ההסתדרות תחל לפעול כבר בימים הקרובים".

גורם בערוץ 10 אמר היום לוואלה! ברנז'ה כי בערוץ 10 מקווים כי עיני יפנה בנושא לשר האוצר יובל שטייניץ, שעד כה לא התייחס לפניות שנעשו אליו בנדון. בעניין ערוץ 10 פנו אל שטייניץ גם עובדי הערוץ וגם אנשי וועדת הטלוויזיה של הרשות השנייה. לבקשות הרשמיות של מנהלי הערוץ להיפגש עמם או עם המשקיעים הפוטנציאלים של הערוץ – ענו מלשכתו של השר כי לא ניתן לקיים אותם מפאת "חוסר זמן", כך לפי גורם בערוץ.

כזכור, ערוץ 10 עומד בפני סגירה שכן עליו לפרוע את חובו למדינה העומד על סך 65 מיליוני שקלים עד לסוף השנה הנוכחית. בעלי המניות של הערוץ החליטו שלא להזרים לו כספים נוספים, והמשקיע הפוטנציאלי - איש העסקים הצרפתי יעקב אגם – מתנה את כניסתו לערוץ במחיקת החובות או המרתם לחובות תוכן.

"אנחנו רואים בהתגייסות של עיני תוספת כוח קריטית, הנחוצה במיוחד לערוץ לנוכח העובדה שמאמצי ההצלה מצד ההנהלה ובעלי המניות לא נחלו עד כה הצלחה. נכון – פניית עיתונאים לקבלת סיוע מיו"ר ההסתדרות, שהוא כידוע גורם מסוקר, אינה מובנת מאליה וטוב שכך; ואולם, לנוכח המצב הקיצוני שאליו נקלע ערוץ 10, ועל סמך עדכונים שוטפים שקיבלנו מהנהלת החברה, אין לנו ספק שמדובר בצעד הכרחי ומתבקש", כתבו העובדים.

ערוץ 10: "הטיפול בבקשתנו להסדר הוא לא טיפול ענייני"

נכונותו של עיני לסייע לעובדי ערוץ 10 באה לאחר סכסוך שהתגלע בינו לבין הערוץ בעקבות כתבת תחקיר שפרסם רביב דרוקר ב"המקור" לפני כחצי שנה. התחקיר, אשר עסק ברשת "עמל" המנוהלת על ידי זוגתו של עיני – הביא את עיני לטעון כי הערוץ מנהל נגדו רדיפה אישית. "נראה כי מדובר באובססיה של ממש שמקורה במניעים זרים ופסולים, שמתנהלת תוך חציית קווים אדומים" האשים אז עיני את הערוץ. היום כינו העובדים את הפגישה עמו "פגישת עבודה טובה מאוד".

אבי בלשניקוב, סגן יו?ר דירקטוריון ערוץ 10 מסר בתגובה לפגישת העובדים עם עיני כי הוא "מברך על כל סיוע ועזרה מכל בעל תפקיד וגורם על מנת לסייע בקידום תיקון החקיקה שיאפשר פתרון לבעיית הערוץ, שכן בשלב הזה רק באמצעות תיקון החקיקה המדובר ניתן להציל את מאות המשפחות שמועסקות באופן ישיר על ידי הערוץ, ועוד אלפי משפחות שמועסקות בתעשיית הטלוויזיה בישראל?.

מהנהלת ערוץ 10 נמסר: "ההחלטות שהתקבלו בשבוע האחרון להפחית ל-0% את שיעור התמלוגים של החברות הוט ויס ובנוסף להקצות 51 מיליון שקל מתקציב המדינה להפקת החדשות המקומיות שלהן, מראה בבירור שאין שום מניעה תקציבית לגבש הסדר לתשלומי חובות העבר של דמי הזיכיון של זכייניות הטלוויזיה המסחרית, וכי הטיפול בבקשתו של ערוץ 10 להסדר תשלומים הוא לא טיפול ענייני".

"הכנסת יוצאת לפגרה בעוד כמה ימים ואנו קוראים לראש הממשלה להפעיל בדחיפות בימים הקרובים את השפעתו גם בעניין ערוץ 10 כדי למנוע נזק בלתי הפיך להמשך פעילותו של הערוץ", לשון תגובת הערוץ.

דובר ההסתדרות, אייל מלמה, סרב לומר האם בכוונתו של עיני לפנות בנושא לשר האוצר יובל שטינייץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully