וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רשת רצה לספר לחבר?ה לפני שבדקה היטב את המשמעויות המשפטיות"

5.8.2012 / 13:07

ערוץ 10 יוצא לקרב על מותג העוגן שלו: "אפשר להירגע. 'הישרדות' בישראל היא של ערוץ 10 גם בעונה הבאה. מדובר בהפרה בוטה ומקוממת ממש של ההסכם עם Castaway"

(עדכון: 19.00)

ממשיכה הדרמה במאבק בין זכייניות הטלוויזיה המסחרית: מיד לאחר ההודעה לעיתונות שהוציאה הבוקר רשת נערכה בערוץ 10 בדיקה בנושא. הערוץ פנה לעו"ד ברוך כצמן, ממשרד הרצוג פוקס נאמן ושות', שציין, בשלב זה, כי "מדובר בהפרה בוטה ומקוממת של הסכם תקף המהווה, בין היתר, חציית קווים אדומים והתנהלות שאינה מקובלת אף במקומותינו הפרועים לעיתים".

בין היתר מפנים בערוץ את תשומת הלב לסעיף האופציה בחוזה עליו חתמה חברת Castaway, בעלת פורמט "הישרדות", עם ערוץ 10, לפיו "לבעל הזכויות (ערוץ 10) מובטחת תקופה של שלושה חודשים שתחילתה ביום שידור הפרק האחרון של העונה, בכדי לנהל משא ומתן בלעדי עם החברה (Castaway) להפקת עונה נוספת של התוכנית בישראל. משא ומתן בלעדי זה ינוהל בתום לב בין החברה (Castaway) ובין בעל הזכויות (ערוץ 10)".

בערוץ מציינים כי מועד שידור הפרק האחרון של עונה זו של "הישרדות" הוא ב-29 באוגוסט ועל כן החל מיום זה מתחילה תקופת המשא ומתן הבלעדי, תקופה שלפי החוזה אורכה שלושה חודשים. בערוץ 10 מציינים כי סעיף האופציות הינו דוגמה אחת מני רבות המבהירות באופן שאינו משתמע לשני פנים את זכותו של ערוץ 10 על הפורמט לשידור בישראל, גם בעונה הבאה.

גורם בכיר בערוץ 10 אמר היום כי "נראה רשת רצה לספר לחבר?ה לפני שבדקה היטב את המשמעויות המשפטיות. החוזה של ערוץ 10 מול כולל אופציה על העונה הבאה שניתנת למימוש בשלושת החודשים הקרובים. הם מנסים, אבל זה לא יצלח. זה מריח קצת כמו ניסיון נואש ליישר את רצפת הריקודים העקומה", הוסיף הגורם.

משודרת בלמעלה מ-50 מדינות בעולם

הבוקר הטילה רשת את הפצצה בה הודיעה כי רכשה את זכויות ההפקה והשידור של תוכנית הריאליטי "הישרדות" מחברת Castaway העולמית. על פי ההסכם, הזכויות יועברו לרשת באופן מיידי וכבר במהלך 2012 יחלו בהכנות להפקת העונה הראשונה של הריאליטי על מסך ערוץ 2. "הישרדות" מצטרפת לפורמטים הקיימים של רשת בז'אנר הבידור והריאליטי, בהם "המירוץ למיליון" ו-"The voice".

ההפתעה שהכינו בערוץ 2 למתחרים מבית הוורד, הותירה את בכירי הערוץ לא מוכנים. גורם בערוץ אמר היום לוואלה! ברנז'ה כי "בשעות אלה בודקים בערוץ לעומק את משמעויות הנושא".

"הישרדות", שנחשבת לאחת מתוכניות הראליטי המצליחות והוותיקות ביותר, משודרת בארה"ב ברשת CBS מאז שנת 2000, בהנחייתו של ג'ף פרובסט. עד כה זכויות השידור של "הישרדות" בישראל היו מצויות בידי ערוץ 10 ששידר שש עונות, זאת החל מדצמבר 2007 בהנחייתו של גיא זוארץ. "הישרדות" משודרת בלמעלה מ-50 מדינות בעולם שמפיקות את הפורמט ובחלקן כבר הגיעו לעונה ה-22.

כיבוש זוחל למותג: קודם המנחה, אח"כ ההפקה, בסוף הפורמט

"הישרדות" נחשבת למותג המוביל של ערוץ 10, ואובדן התוכנית הוא מכה אנושה לערוץ. באמצעות "הישרדות", אשר בימים אלה משודרת עונת ה-VIP שלה, כיוון ערוץ 10 את מאמציו לנגוס ברייטינג של ערוץ 2 ובעיקר בזכיינית החלשה מבין השתיים, רשת. רכישת הפורמט על ידי הזכיינית באה לאחר שבשבועות האחרונים נודע כי היא החלה לעבוד עם חברת ההפקה הקבועה של ערוץ 10, "גיא-המאירי", המפיקה את התכנית. כזכור, לאחר מכן רשת אף חתמה על חוזה עם ה"פנים" של התכנית, המנחה גיא זו-ארץ שהנחה עבור הזכיינית את העונה האחרונה של "רוקדים עם כוכבים".

דווקא עונת ה-VIP השישית והנוכחית של "הישרדות" הביאה לערוץ 10 חיזוק למותג, אשר הלך ונחלש עם השנים. העונה הנוכחית היא היחידה שהצליחה לשחזר את נתוני העונה הראשונה שעלתה לאוויר בסוף שנת 2007. ממוצע הרייטינג של העונה הראשונה עמד על 24.4% צפייה, והוא הלך ופחת משנה לשנה. "הישרדות איי הפנינה" שהייתה העונה השנייה רשמה ממוצע עונתי של 18.4%, והמגמה נמשכה עם "הישרדות הפיליפינים" עם ממוצע של 17%.

בניסיון לרענן את הנתונים השיקו בערוץ 10 את "הישרדות אולסטרס" שהייתה העונה הרביעית וערכו שינויים קלים בפורמט – אולם הרייטינג צלל לממוצע עונתי של 14.5%. העונה שאחריה, החמישית, אשר צולמה באי קמרינס, השיגה ממוצע לא רחוק של 15.2%. העונה הנוכחית, לעומת זאת, משיגה נתונים מצוינים עבור הערוץ ומובילה את טבלאות הרייטינג היומיות כאשר היא מתברגת לחמשת המשדרים הנצפים ביותר בטלוויזיה מדי שבוע. אתמול היא אף רשמה שיא רייטינג עם פיק צפייה של 31%.

מרשת נמסר: "רשת נמצאת בתקופה מואצת של עשייה טלוויזיונית מזה כשנתיים, הן בתחום היצירה הישראלית במקורית והן בתחומי הבידור והראליטי. אנו שמחים על הצטרפותה של 'הישרדות' ללוח השידורים. רשת תמשיך לעשות טלוויזיה משפחתית, ערכית וחיובית, תוך שמירה על אחריות ציבורית, בכל אחד מהז'אנרים".

מחברת Castaway נמסר: "נהנינו לעבוד עם ערוץ 10 לאורך השנים. בחרנו ברשת להמשך עתידה של הסדרה בישראל, זאת בזכות יכולות ההפקה והביצוע הגבוהות שרשת הציגה בכל הטיפול בפורמטים הבינלאומיים שברשותה, וכן בזכות סט הערכים עליהם מושתת החברה".

"רשת הטעתה את castaway לחשוב שערוץ 10 כבר נסגר"

מערוץ 10 נמסר מוקדם יותר היום: ?עתידו של ערוץ 10 נמצא בידיה של ממשלת ישראל שמעכבת כל הסדר שיאפשר את המשך פעילותו של הערוץ גם בשנים הבאות, ויש מי שמנסה לנצל את המצב לטובתו. כפי הנראה רשת, אשר מייחלת לחזרתה לימי המונופול, הטעתה את חברת castaway לחשוב שערוץ 10 כבר נסגר. הזכויות לשידור הישרדות הן של ערוץ 10, וישראל 10 תנקוט בכל הפעולות המשפטיות על מנת להבטיח את כל זכויותיה".

מרשת נמסר בתגובה להאשמות ערוץ 10: "אין בכוונתנו להתייחס לטענות מופרכות אלה. ההודעה מדברת בעד עצמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully