וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לערוץ 10 ורשת: מועצת הרשות החליטה על חילוט ערבויות

14.8.2012 / 17:33

המועצה המליצה על חילוט כדי לגבות את החובות העומדים על 64 מיליון שקלים לערוץ 10 ו-24 מיליון שקלים לזכיינית ערוץ 2 רשת. מנכ"ל ערוץ 10 לרה"מ: "נדרשת התערבותך המידית"

מכה לערוץ 10 ולזכיינית ערוץ 2 רשת: מועצת הרשות השנייה החליטה היום (שלישי) לחלט את ערבויות הזכייניות ולגבות מהן את חובותיהן למשרד האוצר בגין דמי זיכיון ותמלוגים. מדובר בסכום של 64 מיליון שקלים עבור ערוץ 10, ו-24 מיליון עבור רשת, שעליהן לשלם עד לסוף השנה הנוכחית כחלק מתנאי הזיכיון שלהן. ההחלטה צפויה להיכנס לתוקף בתום 30 ימים, במהלכם יזומנו נציגי ערוץ 10 ורשת להגיש נייר עמדה לרשות השנייה.

מתחילת השנה הנוכחית ועד היום התקיימו במועצה מספר דיונים, חלקם בהשתתפות הנהלות הערוצים ובעלי המניות בעניין תשלום החובות הדחויים, וזאת במסגרת הליך השימוע שנערך לערוץ 10 ורשת בעניין חובותיהן למדינה. בטרם הוחלט על חילוט הערבויות פנתה מועצת הרשות השנייה לשר האוצר בבקשה לסייע בגיבוש פתרון חקיקתי שיביא להסדר חובות הזכייניות – אולם היא לא זכתה למענה.

יצוין כי לצד חובות למשרד האוצר עבור תמלוגים ודמי זיכיון, קיימים לזכיינות גם חובות השקעה בתחום התוכן. לערוץ 10 אין כיום חובות בתחום זה, אולם לרשת חוב של 50 מיליון ש"ח ולקשת חוב של 128 מיליון. "ברשות השנייה לא התעסקו בחובות של התוכן ובזה שלמפיקים אין פרנסה והיוצרים יושבים מובטלים, הם מתעסקים בכסף ששייך לאוצר", אמר הערב גורם באחת הזכייניות לוואלה! ברנז'ה. "המצב הוא כזה שהזכיינים יכלו לוותר על דרמות, לא להשקיע בכלל ביצירה, ולשלם את החובות לאוצר. למה לא מתייחסים לכל חובות הזיכיון כחוב אחד? יש פה מין חוסר הוגנות". עתה יהיה על הזכייניות להמציא ערבויות חדשות, ובהתחשב במצבן הכלכלי הרעוע ובמיוחד בזה של ערוץ 10 – קיים חשש כי הן יתקשו לבצע זאת.

"לא לקבל שום החלטה שתסתום את הגולל על ערוץ 10 עד סיום המגעים"

בארגון העיתונאים, המנהל בימים אלה מגעים במסגרת הסתדרות העובדים אל מול הנהלת הערוץ, קראו היום לרשות השנייה "שלא לקבל שום החלטה שתסתום את הגולל על גורלו של ערוץ 10 עד סיום המגעים. כל מהלך שיוביל לסגירת ערוץ 10, יגרום לפגיעה בדמוקרטיה ובפרנסה של יותר מ-1000 משפחות". בערוץ 10 מעריכים כי בלא פתרון חקיקתי, יהיה עליהם לצמצם את פעילות הערוץ למינימום הנדרש בתנאי הזיכיון, כלומר, להוריד תכניות מהאוויר.

יו"ר מועצת הרשות השניה, ד"ר אילן אבישר, מסר היום כי עמדת המועצה היא "שאין מקום להתפשר עם דרישות התוכן וההפקות של יצירה ישראלית על המסך, אך יש מקום להקל עם דרישות כספיות כפי שנעשה לגבי פלטפורמות שידור אחרות. מתוך חשש אמיתי לאפשרות שדרישת תשלום החוב עלולה להוביל לקריסה כלכלית ולהפסקת השידורים, פעלה המועצה בזהירות רבה מתוך ציפייה ששינוי חקיקה יאפשר דחיית תשלום החוב". אבישר שב וקרא לקידום פתרון במישור החקיקתי.

המנכ"לית בפועל של הרשות השנייה, איילת מצגר, מסרה כי "הרשות עשתה כל מאמץ על מנת לאפשר מיצוי הליכי החקיקה שיתנו פתרון לחוב הדחוי. הרשות רואה חשיבות רבה בהמשך פעילותם של שני ערוצים מסחריים ובהם שתי חברות חדשות עצמאיות אשר יתרמו לפלורליזם בשוק התקשורת ולפיתוח של שוק היצירה המקומי. לכן הרשות עשתה כל מאמץ על מנת לאפשר מיצוי של הליכי החקיקה שיתנו פתרון לחוב הדחוי. הרשות הינה גוף ציבורי וחלה עליה האחריות והחובה לפעול במסגרת החוק והמנהל התקין, ובאופן שוויוני כלפי כל זכייניותיה"

"אדוני רה"מ, הגענו לרגע האחרון"

בתוך כך, עם היוודע החלטת המועצה, שלח מנכ"ל ערוץ 10 יואב הלדמן מכתב לרה"מ בנימין נתניהו בו דרש את התערבותו המידית. "בפני הגורמים הרגולטוריים מונחות מספר הצעות קונקרטיות להסדרי תשלום, ורק סחבת מונעת התכנסות לפתרון מיידי", כתב.

"אדוני, הגענו לרגע האחרון ועל כן נדרשת התערבותך המיידית להנחות את שר האוצר ושר התקשורת לחדול מהסחבת ולהפעיל לאלתר את סמכותם לקבוע הסדר לתשלום החוב", לשון ההודעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully