וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לסכסוך עבודה? דירקטוריון ערוץ 10 יורה על פיטורי 150 עובדים

20.8.2012 / 12:03

דירקטוריון הערוץ יתכנס לישיבה דחופה, ויורה להנהלת הערוץ לקצץ באופן מיידי 50 מיליון שקל. מתן חודורוב, נציג הוועד: "לא יהיה שום מו"מ על פיטורי מסה כזו של עובדים"

דירקטוריון ערוץ 10 יתכנס מחר בערב (שלישי) לישיבה דחופה, לקראת מועד חילוט הערבויות שלו בעוד פחות משבועיים, ויורה להנהלת הערוץ לקצץ באופן מיידי 50 מיליון שקל מהתקציב, כך אומר הבוקר לוואלה! ברנז'ה סגן יו"ר הדירקטוריון אבי בלשניקוב, נציגו של רון לאודר בישראל. בהנהלת הערוץ ייאלצו לפטר באופן מיידי כ-150 מעובדי ישראל 10, חדשת 10 ונענע10, וכן להוריד מהמסך תכניות בהפקת הערוץ. בתוך כך פנה ארגון העיתונאים להסתדרות העובדים הכללית בבקשה להכריז על סכסוך עבודה עם הנהלת הערוץ.

"אנחנו לא יכולים להמשיך ולפעול במצב של חוסר ודאות, ולכן לא יהיו שום השקעות במסך כרגע המתוכננות להתחיל מינואר 2013. הממשלה נהנית לראות אותנו סובלים ומדממים ולראות עיתונאים סובלים ובוכים", אומר בלשניקוב. "בממשלה מעדיפים לראות 600 עיתונאים בלשכות תעסוקה מאשר לראות אותם על המסך.

"אנחנו ננחה את הנהלת הערוץ לקצץ באופן מיידי ב-50 מיליון שקל והקיצוץ יתבצע בתכניות שלמות ובהפקות שיופסקו. אם יחולטו 60 מיליון השקלים נרד באותה דקה למצבת עובדים של חמישים איש שיצטרכו לתפעל את הערוץ עד לסוף השנה, מועד פקיעת הזיכיון", מוסיף בלשניקוב.

"מבחינתינו זה מאבק של להיות או לחדול"

בלשניקוב תוקף בחריפות את שר האוצר, אשר זה תקופה ארוכה מסרב להיפגש עם נציגי הערוץ ולדון עמם בתכנית פריסת התשלומים אותו אישר הדירקטוריון. "חיכינו שנה שלמה ששר האוצר יסכים לקבל אותנו. יושבת ממשלה שמדברת על צמיחה ויצירת מקומות תעסוקה, ובמקרה של ערוץ 10 מדובר בהשמדת מקומות עבודה באופן מכוון וכנראה ממניעים זרים ובלתי ענייניים", אומר בלשניקוב, ומציין כי תשלום דמי האבטלה לעובדי הערת יעלה למדינה 40 מיליון שקל בשנה.
"אינני מכיר מדינה שבה משקיע חוץ אומר שהוא מוכן להמשיך ולהשקיע עוד 60 מיליון שקלים ולשמור על מקומות העבודה, להמשיך את היצירה, ופשוט מראים לו את הדרך החוצה. ככה מדינה נורמלית משדרת למשקיעי חוץ? ככה מתנהלת מדינה שיש לה עניין שלא יהיו כאן כלי תקשורת ופלורליזם חברתי".

בתגובה להחלטת הדירקטוריון פנה ועד עובדי ערוץ 10 להסתדרות בבקשה להכריז על סכסוך. מתן חודורוב ואלינור דווידוב, חברי ועד העובדים, מסרו הבוקר כי "לא יהיה שום מו"מ על פיטורי מסה כזו של עובדים. מבחינתינו זה מאבק של להיות או לחדול. אנחנו לא נהיה הסלקטור שעומד בפתח ומנהל מגעים על זהות העובדים שיפוטרו." כמו כן הבהיר ועד העובדים כי לא יתן ידו לסגירת תכניות אקטואליה, ובראשן "המקור".

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "רק הסדר תשלומים יוכל למנוע פגיעה קשה מאד בערוץ ובאלפי עובדי ענף ההפקות. ראש הממשלה חייב להתערב ולהורות לשר האוצר ולשר התקשורת שיסירו את התנגדותם להסדר התשלומים שהצענו".

ערוץ 10: 56% מהעובדים מרוויחים פחות מ-8,000 שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully