וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השנייה על פרסומת yes: "פוגעת ברגשות הציבור"

19.2.2013 / 16:49

הרשות הודיעה לזכיינים שבמידה ויבקשו לשוב ולשדר את התשדיר בגרסתו המלאה, יהיה עליהם להגישו מחדש לאישור מוקדם - כך נודע לוואלה! ברנז'ה

הרשות השנייה פסלה לשידור את התשדיר של חברת הלוויין yes, זאת בשל פגיעה ברגשות הציבור - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. עם זאת, יצוין כי הקמפיין במתכונתו המלאה כבר הסתיים, וכי ככל הידוע אין בכוונת החברה להחזירו כרגע לאוויר בערוצי הברודקאסט אלא להמשיך ולשדרו בערוצים הפנימיים בלבד.

הפרסומת, בכיכובה של ג’וליה לואיס דרייפוס, עוררה מחלוקת באשר ליחס המופגן בה כלפי אנשים בעלי עודף משקל. בתלונה שהוגשה בסוף השבוע למנכ"ל החברה רון אילון ולמועצה לשידורי כבלים ולוויין המפקחת על שידורי yes, דורשת עמותת "ידיד" להוריד את הפרסומת מהאוויר בטענה כי היא מהווה "פגיעה אמתית ולא מוצדקת בציבור גדול של אנשים".

הפרסומת מציגה את לואיס דרייפוס ("סיינפלד", "ויפ") פוגשת באישה כבדת-משקל ומאחלת לא מזל טוב לרגל היריון. כאשר האישה טוענת כי היא אינה בהריון, מתנצלת הפניה דרייפוס בפרהסיה אולם עולבת בה בשנית כאשר היא מסבירה את הטעות בכך שאותה אישה לא ניהלה מערכת יחסים רומנטית, עם רמיזה לכך שהסיבה היא עודף המשקל שלה.

מנכ"לית הרשות השנייה, אילת מצגר, נימקה היום את החלטתה: "בתשדיר של yes ישנה פגיעה ברגשותיו של חלק מהציבור, וזאת על אף חופש הביטוי הקיים באופן מהותי במדיה הפרסומית. בימים אלו, משודרת גרסה קצרה של התשדיר אשר אינה כוללת את הקטעים שיש בהם פגיעה. הרשות הודיעה לזכיינים שבמידה ויבקשו לשוב ולשדר את התשדיר בגרסתו המלאה, יהיה עליהם להגישו לאישור מוקדם של הרשות ואנו נשקול את המשך שידורו".

נציב פניות הציבור ברשות השנייה, דוד רגב, הוסיף: "הפרסומת אמנם נוצרה במסגרת חופש הביטוי והיצירה, שהינו כלל יסוד גדול בדמוקרטיה הישראלית. בנוסף מדובר בפרסומת הומוריסטית והומור טבעו שאינו קולע לדעתו של כל אחד. יש שיאהבו אותו ויש שיסלדו ממנו. ואולם, בצל חופש הביטוי קיים גם החופש של הצופה שלא להיפגע, להתבזות או להיות מושפל מהתוכן המשודר. במקרה זה, מעידות התלונות, חלקן מצד מתלוננים המעידים כי בשל משקלם הם נפגעו אישית מהפרסומת, כי פרסומת זו עוררה אי נוחות גדולה בקרב הצופים והיה בה לא מעט טעם רע. באיזון שבין חופש הביטוי והיצירה לבין הפגיעה ברגשות הצופים, נראה שהכף נוטה לפגיעה ברגשות הצופים יותר מאשר להומור. אני סבור כי המפרסם היה צריך לגלות רגישות יותר גדולה טרם שידורה של פרסומת זו".

מ חברת yes נמסר בתגובה: "בהתאם לתוכנית השיווקית, סרטון הפרסומת ההומוריסטי והמלא הסתיים לפני כשבוע ימים וכעת משודרת וורסיית המבצע בלבד. כפי שהדגשנו- לא היתה כוונה לפגוע באוכלוסייה כלשהי ואם מישהו מרגיש עצמו נפגע- אנו מתנצלים על כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully