וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שח"ם נגד חיים שריר: "מנסה לפגוע בזכויות"

26.2.2013 / 13:32

עליית מדרגה במאבק בין ארגון שחקני המסך ואיגוד המפיקים, עם פרסום קריאה של שח"ם להפעיל על המפיק חיים שריר לחץ למלא את הסכם השכר המעודכן. שריר בתגובה: "זו סחיטה"

ארגון השחקנים (שח"ם) מעלה שלב את המאבק לאכיפת התשלום המינימלי לשחקנים בהפקות טלוויזיה, עליו הוסכם לטענתו מול איגוד המפיקים, ותוקף באופן אישי את המפיק חיים שריר שעומד בראש הפקת הסדרה "בני ערובה" של ערוץ 10. לטענת שח"ם שריר מאיים על שחקניו כי אם לא יסכימו לעבוד בשכר מופחת – הם יוחלפו בשחקנים אחרים. שריר מצידו אומר כי מדובר ב"סחיטה" מצד הארגון, ואם יידרש לכך – יפחית את מספר ימי הצילום של ההפקה.

הסכם תעריפי המינימום לשחקנים בקולנוע ובטלוויזיה נקבע מול ארגון המפיקים כבר לפני מספר שנים ועל רקע המצב הקשה של תעשיית הטלוויזיה והוחלט כי הוא יעודכן בהדרגה מדי שנה. כיום עומד התעריף המינימלי לשחקנים בטלוויזיה על 1,114 שקלים לתוכנית ראיונות או שעשועון, 2,353 שקלים ליום צילום בתכנית טלוויזיה, ו-3,122 שקלים ליום צילומים של שחקן ראשי. בארגון חברים כ-1,800 שחקנים ישראלים.

"בימים האחרונים אנו עדים לתופעה חמורה בה מפיק הסדרה 'בני ערובה', חיים שריר, בערוץ 10 מנסה באופן חד צדדי ובניגוד להסכם החתום בין שח?ם לערוץ 10 ולאיגוד המפיקים ובעודו מתריע כי שחקנים שלא יסכימו לעבוד בשכר מופחת יוחלפו", כתבו בארגון לחבריהם, וכינו את הצעד "פעולה בוטה של החזרה מהסיכום שהושג המהווה חוליה נוספת בשרשרת של פעולות יזומות בהן נוקט איגוד המפיקים לאחרונה, עת הוא מסרב לשלם לשחקנים את תעריפי המינימום המעודכנים ומנסה לפגוע בזכויות השחקנים". בארגון קראו לחבריהם להפעיל לחץ על ערוץ 10 ועל שריר למלא אחר ההסכם המעודכן. בשבוע שעבר הם אף פנו למנכ"ל ערוץ 10 רפי גינת וביקשו את התערבותו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פעולה בוטה? חיים שריר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשיחה עם וואלה! ברנז'ה אומר שריר כי התמונה שונה מזו שמציג ארגון השחקנים. "הסיפור הפוך", הוא אומר. "אני סיכמתי עם שחקנים רמת שכר מסוימת מול הסוכנויות שלהם והם הסכימו לכך. שלחנו להם חוזים לחתימה אבל הם עיכבו את החוזים, ייתכן שבהוראה של שח"ם שבינתיים העלה את המחירים.

יש אפשרות שהפקת "בני ערובה" תעוכב בגלל מחלוקות השכר?

"לא, ההפקה תצא לדרך בזמן. הטענות של שחם לא תקפות – גם מבחינה משפטית".

מה אתה מתכוון לעשות?

"אם אני אצטרך להוריד ימי צילום לשחקנים, אז זה מה שנעשה. שח"ם מציעים שלשחקנים שלהם נשלם את המחיר החדש ולאחרים נוריד את המחיר, אבל אם אני מסכם עם שחקן על משכורת מסוימת אני לא מוריד לו אותה בדיעבד. באופן דומה אין לי כוונה גם להעלות את המחירים בדיעבד. אם ניכנע לסחיטה הזו אז המחיר ליום צילום יעלה בכמה עשרות שקלים, אבל אנחנו נוריד ימי צילום והשחקנים יפסידו מזה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully