וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לוועד עיתונאי הרדיו בתל אביב: למרות השביתה, "הכל דיבורים" שודרה

23.10.2013 / 10:56

בעוד הוועד רצה להשבית הבוקר את "הכל דיבורים" למורת רוחה של הנהלת הרדיו, הצליחה זו לשדר את התכנית מירושלים תוך שהיא נעזרת בטכנאים ששברו שביתה ובעובדים חברי ההסתדרות

מכה לוועד עיתונאי הרדיו בתל אביב, וקרע בינם לבין הטכנאים: בעוד הוועד רצה להשבית הבוקר את "הכל דיבורים" למורת רוחה של הנהלת הרדיו, הצליחה זו לשדר את התכנית מירושלים תוך שהיא נעזרת בטכנאים ששברו שביתה ובעובדים שאינם חברים בוועד אלא חברים בהסתדרות.

התכנית שודרה כמתוכנן בהגשתו של אמיר איבגי מבניין החוטים בירושלים. כזכור, וועד עובדי הרדיו בתל אביב מוחים נגד הצבת מגישים מהטלוויזיה (אמיר איבגי הוא מגיש "מבט") לתכניות הרדיו במקום עובדים של קול ישראל. הנהלת הרשות הציבה הבוקר באולפנים מאבטחים על מנת למנוע ניסיונות לשיבוש השידורים, ואת התכנית הפיקו עובדים שהם חברי הסתדרות - ולא חברי הוועד בתל אביב.

למקום הובא גם אחד מעובדי "רשת מורשת", שהוא חבר הסתדרות - על מנת לסייע בהעברת השידור. לקראת אמצע התכנית הודיעו בהסתדרות העובדים לאנשיהם שלמרות שלא מדובר משביתה שלהם, הם מתבקשים ליישר קו עם העיצומים וזאת "למען הסולידריות עם עובדי הרדיו", כך לדברי גורם בהסתדרות.

חברי ועד העיתונאים הורו לכתבי רשת ב', בתגובה, שלא להעביר דיווחים ליומן הצהריים של רשת ב' וכך הם מתכוונים לשבש את פעילותו. בהסתדרות העובדים הגנו היום על אנשיהם ואמרו כי כיוון שהשיבושים נעשו שלא במסגרת סכסוך עבודה, אין להם הצדקה. "ככה לא עושים שביתה", אמר אחד מחברי הוועד שמיוצג על ידי ההסתדרות שהוביל את המהלך. הקרע בין הצדדים צפוי להחריף.

עיתונאי "קול ישראל": "נכריז על סכסוך עבודה"

יו"ר אגודת אגודת העיתונאים בירושלים, חיקה גינוסר אמר היום בתגובה כי הוא "מגנה את הביריוניות של הנהלת רשות השידור שהעבירה את השידור של תוכנית הכל דיבורים לאולפן החוטים בירושלים. אחיה גינוסר אומר כי החבורה שהשתלטה של רשות השידור וקוראת לעצמה הנהלה – הורסת כל חלקה טובה, הובילה לירידת הרייטינג של 'הכל דיבורים' ולפגיעה קשה בספינת הדגל של השידור הציבורי".

מההסתדרות נמסר הבוקר בתגובה: "כארגון עובדים אנו לא נפגע בצעדים ארגוניים של ועד העיתונאים. אי לכך הורו בהסתדרות עובדי המדינה לחברי הוועד - שלא לפגוע בצעדים הארגוניים של הוועד".

יו"ר ועד עיתונאי הרדיו בקול ישראל בתל אביב עו"ד ברוך אסקרוב מסר בתגובה כי נעשתה פנייה לבית הדין לעבודה על מנת לאשר סכסוך עבודה. "מדובר מהלך שחוצה את גבולות יחסי העבודה ברמה גבוה וחריפה הרבה יותר, וזאת משום שיש כאן נוסף על הפגיעה הישירה בעיתונאי הרדיו גם פגיעה באגודות העיתונאים", אמר.

"האגודות, חלק ממאבקיהן המשותפים (ירושלים ותל אביב) הם על כך שהעובדה העיתונאית תעשה על ידי עיתונאים. לאור זאת, פנתה היום אגודת העיתונאים בירושלים, המשמשת כארגון היציג של עיתונאי רשות השידור, במכתב דחוף ליו"ר הרשות, ד"ר אמיר גילת, ובנוסף פונה מידית לבית הדין לעבודה לאשר סכסוך עבודה".

בהנהלת רשות השידור מסרו היום בתגובה כי "הנהלת הרדיו תמשיך לשבץ את מגישי התכניות לפי שיקולים מקצועיים בלבד כפי שעשתה עד כה ועל פי המנדט שניתן לה בחוק. המנכ"ל וההנהלה הבכירה לא תשלים עם לקיחת החוק לידיים, אנרכיה והשתלטות על השידור של ועד העיתונאים שמוציא את תסכולו ומובל על ידי גורמים אינטרסנטים, שכל רצונם הוא להביא לכאוס עד סגירת הרדיו והטלוויזיה. הנהלת הרשות מקווה שהקול השפוי והמקצועי ברשות יגבר על אותם קולות מתוסכלים מחרחרי ריב ומדון. הנהלת הרשות תפעל כנגד אותם גורמים אנרכיסטים אשר מביאים את המקום לידי סגירה".

  • עוד באותו נושא:
  • רשת ב'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully