וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האמירות נגד הריאליטי הן ברובן התנשאות על מה שפופולרי ועל מה שמצליח"

4.11.2013 / 13:39

מנכ"ל קשת אבי ניר חרג ממנהגו והתראיין לגל"צ לרגל פתיחת כנס INTV לחדשנות של הזכיינית: "יש ריאליטי טוב ויש ריאליטי פחות טוב. הדיבור על פי ז'אנרים הוא מיושן"

"האמירות בגנות ריאליטי, האמירות האוטומטיות, הן אמירות שברובן חבויה התנשאות על מה שפופולרי ועל מה שמצליח. יש ריאליטי טוב ויש ריאליטי פחות טוב, יש דרמה טובה ודרמה פחות טובה ולכן הדיבור על פי ז'אנרים הוא דיבור מעט מיושן,
בטח לא ביום של טלוויזיה חדשנית", כך אומר הבוקר (שני) מנכ"ל קשת אבי ניר, שחרג ממנהגו והתראיין לגלי צה"ל לרגל פתיחת כנס INTV לחדשנות בטלוויזיה אותו מקיימת הזכיינית השנה בפעם השניה, בירושלים.

קשת נגד ערוץ 1: "מוטב שיתמקדו בהבראת המוסד בו הם עובדים, ולא בערוצים אחרים"

"מה שמאפיין את העבודה שלנו בקשת היא פחות עיסוק בשיקולים או בתפיסה גלובלית ומשוואות כוח, ויותר עשייה במה התכניות שמונחות לנו על שולחן - האם התכניות שלנו מעניינות או פחות מעניינות", אמר. "העניין של חדשנות שאנחנו שבים וחוזרים אליו לא נובע מתוך מדידת הכוח שלך יום יום, אלא יותר ממדידת מה מעניין אותך בטלוויזיה, איזה מקומות יצירתיים עוד לא כבשת, וזה העיסוק, ולכן אנחנו אוהבים טלוויזיה. אנחנו אוהבים לעסוק בתכנים החדשים ובדברים שטרם עשינו". את הדברים אמר בתכנית "נכון להבוקר" בהגשת ניב רסקין.

"השאלה אם יש מקום לכל כך הרבה ערוצים"

כאשר הוא נשאל על עתיד מפת הטלוויזיה הישראלית, אומר ניר שאין לו תשובה. "השאלה אם מישהו יכול לשרוד עומס ערוצים", שאל רסקין. "גם היום ערוץ 10 לא שורד כלכלית, ומפסיד בעצם על כל השידורים שלו. אתם, אני חושב, השחקן
היחידי שככה מחזיק את עצמו. ערוץ 1 חי מכספי ציבור. השאלה אם יש מקום לכל כך הרבה ערוצים". ניר אומר שהשאלה היא בעצם האם ערוצי הטלוויזיה יהיו בכלל רלוונטיים. אני חושב שהסימן שאלה הוא הרבה יותר גדול מכפי שאתה מציג אותו".

לדברי ניר, "סימן השאלה, האם בכלל עוד יהיו ערוצים כמו שאנחנו מכירים אותם או שכל התכנים יצרכו באינטרנט ולכן לפחות מבחינתו ההתכוננות היא בעיקר ליצירת תכנים, כי הדבר שלא השתנה לאורך השנים, כשאנשים אוהבים סיפורים טובים, אוהבים סרטים טובים, אוהבים תכניות טובות. איך הם יצרכו אותם? אנחנו לא יודעים".

"ריאליטי זו לא מילה גסה"

לעניין התוכן אומר ניר כי ערוץ 2 משדר יותר סדרות דרמה יחסית לגודלו מכל ערוץ כמעט, מלבד אולי בריטניה וארצות
הברית בעולם. "הביקורת הזאת בדרך כלל לא מבוססת", אמר בתהייחסו לטענות על עודף תכניות הריאליטי. "אכן בערוץ 2 יש הרבה תכניות בידור, יחד אתם יש תכניות מסוגים אחרים בכמות שהיא גדולה יותר והדברים האלה ניתנים לבדיקה".

"הפריים, אם בודקים לאורך זמן ולאורך תקופה כמות ומגוון, ופשוט בודקים את הנתונים, ופחות, ופחות מסתמכים על אמירות - רואים את הגיוון. ריאליטי הוא בהחלט 'ז אנר לגיטימי, הוא בהחלט ז'אנר שאם הוא עשוי היטב הוא אחד הז'אנרים שבהרבה מאוד מדינות הוא ז'אנר בולט. אני חושב שאצלנו מבחינת כמות ואיזון לאורך שנה שלמה יש בהחלט גם וגם. ריאליטי זו לא מילה גסה. כשעושים ריאליטי טוב, יש עניין לציבור, הציבור רואה ומתעניין. אני חושב שהאמירות בגנות ריאליטי, האמירות האוטומטיות, הן אמירות שהן ברובן חבויה התנשאות, התנשאות על מה שפופולרי, ועל מה שמצליח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully